دوشنبه، 22 شهریور 1400 00:00 کد مقاله : 14000622002
امین روانان
نمایندگان مجلس خوزستان در مسیر واگذاری سهام فولاد اکسین به فولاد خوزستان تمام ابزارهای قانونی را بکار می‌گیرند.
اشتغال و امنیت دو مسئله اصلی خوزستان هستند؛ تملک سهام فولاد اکسین به فولاد باید واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب؛ ابراهیم متینیان نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار  این پایگاه از الحاق هرچه سریعتر فولاد اکسین به فولاد خوزستان گفت و افزود: صنایع راهبری مانند فولاد نقش بسزایی در اقتصاد و تولید ثروت کشور بر عهده دارند. در سالهای اخیر و با کاهش درآمدهای نفتی، سهم صنعت فولاد در ارزآوری مشهود و قابل توجه است. در میان شرکت‌های موفق در صادرات و ارزآوری، فولاد خوزستان توانسته در میان ده شرکت برتر قرار گیرد. این مجموعه توانایی تعریف و اجرای طرح‌های توسعه و ایجاد فرصت‌های شغلی را دارد. 

عضو کمیسیون انرژی با بیان این  اشتغال و امنیت را دو مسئله اصلی خوزستان خواند و افزود: قرار گرفتن استان در میان استان‌هایی که  بالاترین نرخ بیکاری را دارند، زیبنده‌ی خوزستان نیست. از طرح‌های مختلفی که به ایجاد اشتغال منجر می‌شوند حمایت کامل می‌کنیم. انتظار داریم، در به کارگیری نیروی کار اولویت با جوانان بومی باشد. صنایع بسیاری در استان خوزستان فعالیت می‌کنند. نفت، پتروشیمی، فولاد و لوله‌سازی. هر کدام از این صنایع در ایجاد شغل و کاهش نرخ بیکاری استان موثر هستند.

متینیان در پاسخ به سوال خبرنگار رهیافت جنوب در مورد واگذاری سهام فولا اکسین به فولاد خوزستان گفت: طرح ورق عریض در سال 1382 و با هدف تکمیل زنجیره فولاد خوزستان تعریف و به بهره‌برداری رسید. بنا به دلایل نامعلوم سهام این مجموعه عظیم تولیدی به وزارت رفاه واگذار شد. با توجه به شرایط موجود و عزم دولت برای ایجاد اشتغال جوانان، بهترین تصمیم واگذاری سهام فولاد اکسین به فولاد خوزستان است.

وی گفت؛  بحث تملک سهام فولاد اکسین به فولاد خوزستان با جدیت در مجمع نمایندگان خوزستان دنبال می‌شود و برای تسریع در واگذاری با وزاری مربوط رایزنی خواهد شد.

نظر جدید
پربازدیدها