چهارشنبه، 10 شهریور 1400 00:00 کد مقاله : 14000610001
سید یعقوب رضوی
درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آسیدتاج الدین تقوی زاده عالم متقی بی شک ثلمه عظیمی است که به راحتی قابل جبران نخواهد بود. علمیت ایشان درابعاد مختلف، تواضع و اخلاص، تقوی و ز ...
مختصری از زندگی نامه زنده‌یاد حجت الاسلام والمسلمین آسید تاج الدین تقوی زاده«رحمه الله علیه»

گردآورنده، تنظیم و نویسنده: سید یعقوب رضوی

 

زندگینامه مختصر فقیه عالمی وارسته و عارف:


حجت الاسلام والمسلمین آسید تاج الدین تقوی زاده(ره) فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین آسیدمیرمحمدصالح تقوی زاده در 25 اردیبهشت ماه 1342 در خانواده‌ی مذهبی،متدین و در روستای محروم جوبجی از توابع بخش مرکزی شهرستان رامهرمز، استان خوزستان دیده به جهان گشود.

 

کودکی و نوجوانی خود را همراه با فعالیت در مسجد و امور دینی و فرهنگی سپری کرد و بعد از پایان راهنمایی قدیم همان سیکل، با توجه به علاقه وافر خود به طلبگی در مقطع کوتاهی وارد حوزه علمیه مرحوم آیت الله میرسیدعلی بهبهانی «ره» شهرستان رامهرمز شد.

 

وی در اواخر سال ۱۳۶۰ هجری شمسی به شهر مقدس قم هجرت نمودند و در آنجا نیز علاوه بر تدریس در حوزه علمیه و ادامه تربیت طلاب و شاگردان مشغول انجام وظیفه شدند و خود نیز به تحصیلات عالی حوزوی ادامه دادند.

 

وی از محضر اساتیدی چون آیات عظام: مرعشی نجفی، شیخ جواد تبریزی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، حسن زاده آملی، جوادی آملی، محمدشاه آبادی، سیدمحمدصادق روحانی، ممدوحی، مرتضوی لنگرودی، سیدتقی طباطبایی قمی و دیگر أعزه والامقام بهره ها بردند.

 

وی با توجه به استعداد و توان علمی بعنوان استاد مدرسه علمیه امام صادق«ع» شهر مقدس قم برگزیده شد و مخلصانه مشغول تدریس و تربیت طلاب گردید و به اذعان همه طلاب و شاگردان، وی تنها مدرس دروس تئوری نبودند، بلکه با سلوک و اخلاق، ادب، رفتار و اخلاص مثال‌زدنی خویش، بیشتر معلم اخلاق و الگوی عملی تربیت دینی مکتب اهل بیت (علیهم السلام) بودند.

 

به گفته همه اساتید و طلاب و دوستان و شاگردان؛ ایشان عالمی عامل و با تقوا وارسته و زاهد مخلص، متخلق به اخلاق اسلامی و متخلق به آداب دینی اهل تهجد و شب زنده داری و نماز شب و خلوت با خدا، دلسوز، مهربان و کوشا در حل و رفع مشکلات، مدبر و توانمند در انجام ماموریت های محوله در حوزه علمیه و الگوی عملی برای سبک زندگی دینی و زی طلبگی و عاشق و دلباخته اهل بیت و ولایت فقیه بودند.

 

از خصایص برجسته زنده‌یاد حجت‌الاسلام والمسلمین آسید تاج الدین تقوی زاده«ره» امام جماعت مسجد نبی اکرم«ص» شهر مقدس قم؛ در نوع احترام به والدین، مردمی، بی ادعا، صله رحم با روابط اجتماعی بی‌نظیر، دلسوزی نسبت به همسایگان و فقرا، در سلوک و اخلاق مداری، خاکی بودن، حلم و بردباری، أهلِ دل، متواضع و فروتن، سید سفره‌دار، مواظب در نفس خویش به معنای واقعی برشمرده، ایشان متعهد و مقید به قرائت روزانه زیارت جامعه کبیره بعد از هر نماز صبح، مداومت بر قرائت سه بار زیارت عاشورا در هر روز، تلاوت مکرر قرآن کریم و قرائت سوره های سی،ماک،واقعه و حشر در شبانه روز، گره‌گشایی و دست به گریبان و شرکت در محافل و مجالس عزای ارباب بی کفن اباعبدالله الحسین«علیه السلام»، توسل به جده اش زهرای اطهر«س»، دقت کافی و وافی محضِ خالص در تهجد زاهدانه و عابدانه نمازهای یومیه،نوافل و خاصه نماز شب بوده و محفل و مجلس برپای عزاخانه‌ی شهادت جوادالائمه«ع» با روضه خوانی زنده‌یاد تقوی زاده از انبوه ازدیاد آحاد مردم و ارادتمندان آن امام همام با پرشوری خاص و مثالی زدنی خویش اجرا می‌گردید.

 

ایشان من باب مسایل سیاسی جامعه؛ تضعیف نظام را جایز نمی‌دانست و ضعف ها را توجیه نمی کرد و با احترام به افراد عقاید خود را مطالبه گری می‌نمود و حرمت ها را حفظ می‌کرد.

 

متأسفانه در نهایت حیرت بازماندگان و دوستداران به یکباره دقایقی بعد از اذان ملکوتی ظهر روز جمعه 5 شهریورماه 1400 هجری شمسی مصادف با 18 محرم الحرام 1443قمری دعوت حق را لبیک گفته و به سوی پروردگار و معشوقش پرکشید و به دوستان خویش ملحق گردید و همه دوستدارانش را در سوگ خود فرونشاند.

مختصری از زندگی نامه زنده‌یاد حجت الاسلام والمسلمین آسید تاج الدین تقوی زاده«رحمه الله علیه»مختصری از زندگی نامه زنده‌یاد حجت الاسلام والمسلمین آسید تاج الدین تقوی زاده«رحمه الله علیه»مختصری از زندگی نامه زنده‌یاد حجت الاسلام والمسلمین آسید تاج الدین تقوی زاده«رحمه الله علیه»مختصری از زندگی نامه زنده‌یاد حجت الاسلام والمسلمین آسید تاج الدین تقوی زاده«رحمه الله علیه»مختصری از زندگی نامه زنده‌یاد حجت الاسلام والمسلمین آسید تاج الدین تقوی زاده«رحمه الله علیه»

روحش شاد و یادش تا ابد گرامی

 

 

نظر جدید
پربازدیدها