دوشنبه، 25 مرداد 1400 00:00 کد مقاله : 14000525002
امین روانان
نشست خبری رئیس شبکه بهداشت بهمئی به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات این شبکه با حضور خبرنگاران برگزار شد.
آخرین وضعیت افتتاح بیمارستان بهمیی /میزان مرگ و میر و مبتلایان کرونا در بهمئی/از واکسیناسیون ۸ هزار نفر تا ایجاد ۲۰ تختخواب موقت برای بیماران کرونایی در بهمئی

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب؛ دکتر طاهری مدیر شبکه بهداشت بهمئی در نشست با اصحاب رسانه ضمن تاکید برنقش رسانه ها برای کارهای فرهنگی اظهار داشت: یک رسانه با نشر یک کار خوب ‌‌فرهنگی می تواند ایجاد آگاه سازی زیادی داشته باشد که شاید اگر کل نیروهای نظامی و انتظامی یک منطقه بسیج شوند، نتوانند.

تعداد فوتی ها ‌و کرونایی های بهمئی از ابتدا تا کنون 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهمئی درباره تعداد کل بیماران ‌و مرگ و میر کرونایی در بهمیی گفت:کل موارد مثبت ابتلا به کرونای ما۴هزار و ۹۹۱ نفر بود که ۳۵ نفر از این افراد فوت کردند.

طاهری افزود: ۸۶درصد از کل موارد مثبت بیماری بهبودی یافتند و بیش از ۶۰۰ نفر در حال بهبود هستند که مرتب در حال سرکشی و پایش این افراد هستیم و در صورت لزوم به بیمارستان ها اعزام می کنیم.

بیمارستان لیکک در هاله ای از ابهام، نمی توانم تاریخ برای افتتاح بیمارستان بیان کنم 

وی در مورد بیمارستان نیمه کاره بهمئی و مشکلات ناشی از نبود بیمارستان در شهرستان گفت: در حال حاضر مشکلات زیادی داریم،رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای افتتاح بیمارستان به مردم قول داد، قرار است پیمانکار هر چه سریعتر بیمارستان را تکمیل کرده و تحویل دهد.

طاهری افزود:واقعیت این است که بنده جرات نمی کنم تاریخ تعیین کنم و به همشهریان اعلام کنم که در فلان تاریخ بیمارستان افتتاح می شود،معتقدم در صورت تعیین تاریخ کارها در آن زمان انجام شود،تاریخ تعیین نمی کنم اما تمام تلاشم این است که هر چه زودتر این مهم اتفاق بیفتد.

نزدیک ۸ هزار نفر در بهمئی واکسینه شدند

طاهری در رابطه با واکسیناسیون شهرستان، گفت:کل واکسن تحویلی به شبکه بهداشت ودرمانی بهمئی تاکنون ۱۰هزار و  ۶۶۴ عدد بود که توانستیم۷هزار و ۹۱۳نفر را واکسینه کنیم بقیه واکسنهای تحویلی مربوط به دُز دوم بود یعنی بیش از ۲هزار نفر دُز دوم را دریافت کردند.

تخصیص ۲۰ تختخواب مجهز موقت به بهمئی

مدیر شبکه بهداشت ودرمان بهمئی خاطرنشان کرد:با توجه به بحرانی که در شهرستان در حوزه بیماران کرونایی داریم،سفری به مرکز استان داشتم ؛با رایزنی مسئولان استانی و مکاتبه با وزارت بهداشت و درمان،درخواست تعداد ۲۰ تخت خواب بیمارستانی به صورت موقت دادیم که موافقت شد و به زودی در سالن یکی از ادارات شهرستان مستقر می شود.

طاهری ادامه داد:این تخت خواب های بیمارستانی مجهز هستند،مانیتور،دستگاه اکسیژن،احیا،نوار قلب و سایر امکانات لازم را دارند و این مرکز موقت برای شرایط اورژانسی شهرستان راه اندازی می شود که اگر بیمارستانهای شهرهای اطراف پر شدند، بتوانیم بیماران شهرستان را به صورت موقت بستری کنیم.

وی گفت:در حال حاضر دو پزشک متخصص مستقر در شهرستان داریم که از ظرفیت آنها برای اداره این مرکز موقت استفاده می کنیم.

رتبه برتر استانی شهرستان در زمینه تست و بیماریابی کرونایی  

طاهری در ادامه سخنان خود به آمار تعداد نمونه گیری ها پرداخت و گفت:تاکنون۲۲هزار و ۵۶۸ مورد معادل ۵۷درصد جمعیت شهرستان نمونه گیری صورت گرفت .این آمار از نظر بیماریابی و پایش عدد خوبی است یعنی ما به صورت فعال بین مردم بودیم و بیماریابی فعال انجام شد و همین روند بود که شهرستان ما را در مقابله به کرونا رتبه برتر استانی کرد.

عملکرد قابل قبول شهرستان در کاهش تجمعات

طاهری درباره کاهش تجمعات در شهرستان اظهار داشت: البته بنده فکر می کنم در این حوزه تا حدودی موفق بودیم، قبلا مراسمات ۵تا ۶هزار نفری در شهرستان داشتیم، الان این آمار به حد قابل قبولی رسید اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم ؛لازم است به جایی برسیم که مراسمات ما تا آخر امسال با حداکثر حضور ۲۰ نفر از فامیل های درجه یک و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

لازم به ذکر است در این نشست در پایان از خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر به عمل آمد.

نظر جدید
پربازدیدها