جمعه، 22 مرداد 1400 00:00 کد مقاله : 14000522002
امین روانان
اقدام ارزشمند دکتر احدی/ وقتی میدان بر مقام ترجیح داده می شود

رهیافت جنوب-سیروس کریمی:بیماری کرونا غمناک و دردناک است، اما درس‌های بزرگی به همه ما داد؛ یکی از این درس‌ها عوض کردن نگاه‌ها به جامعه پزشکی است که جان و سلامتی مردم را به خودشان ترجیح دادند و بدون چشم‌داشت در حال خدمت رسانی هستند.
یکی از پزشکان ایثارگر دکتر رمضان احدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهبهان است.
تصویر فوق از وی که در حال ویزیت مبتلا به کرونایی ها می باشد،که بیانگر تعهد پزشکی و عشق خدمت به مردم در این تصویر به خوبی نمایانگر است.
مدیری که میدان را بر میز ریاست رجحان و خدمت به هم نوعان را بر مقام و جایگاه برتری داد.

افراد بزرگ همیشه دغدغه خدمت به مردم را دارند،آنان اندیشه خدمت کردن در خود تمرین می کنند تا در عمل به این ضمیر دل نهند.
از منظر سعدی شیرازی،وقتی عضوی از پیکر آدمی به درد می آید،برای عضوهای دیگری قرار نخواهد ماند.
در دیدگاه شیخِ اجلّ ، تفاوت عالِم و عابد در آن است که عابد،سر در سودای خویش دارد و عالِم دل در هوای دیگران دارد.عابد بر آن اندیشه است که فقط«گلیم خویش از موج به در برد»، ولی عالِم تلاش می کند که «بگیرد غریق را»

معتقدم تا انسان ها زنده هستند و دست به اقدام قابل ستایشی میزنند باید از آنان یاد کرد.
مردم ما از خدمات و دستاورد برخی افراد که در مشاغل گوناگون مشغول هستند اطلاع چندانی ندارند. متاسفانه تا چهره بارزی رخ در نقاب خاک می کشد تازه با آن شخصیت آشنا می شوند که این خود یک ضعف بزرگ برای ماست.

هدف از این نوشتار خودستایی نیست،بلکه ممارست برای فرهنگ قدردانی است.
ما باید این فرهنگ را در خود بپرورانیم تا افرادی که سودای خدمت دارند،بدانند که مردم قدرشناس خواهند بود و این قوت قلبی برای آنها است.

این فداکاری باید نهادینه شود و این افراد باید الگو قرار بگیرند تا شاهد ترویج از خود گذشتگی دیگر «احدی ها» در جامعه باشیم.

به گزارش رهیافت جنوب،در ایران اول شهریور ماه، هم‌زمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته، و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام‌گذاری شده‌است.

پیشاپیش این روز را به دکتر «احدی »فرهیخته و جامعه پزشکی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

نظر جدید
پربازدیدها