پنج شنبه، 21 مرداد 1400 00:00 کد مقاله : 14000521001
سیروس بزمی
مردم ایران بر خلاف حکومتهای معاصر خود نشان داده اند که سرنوشت آنها دست سفارتهای خارجی یا قدرتهای خارجی نیست و استقلال خواهی و مستقل بودن در ذات ایرانیان است.
 به نظر می رسد سفیر انگلیس و روسیه فراموش کرده اند که مردم ایران هیچگاه روی خوش به بیگانگان نشان نداده اند و  فراموش کرده اند آزادی خواهی و استقلال طلبی، مهمترین ویژگی جنبشهای اجتماعی معاصر مردم ایران بوده است

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، در پی انتشار عکسی نابجا در روزهای گذشته از سوی سفیر انگلستان، محمد نوروزی نیا رئیس اسبق آموزش و پرورش دیشموک یادداشتی را به این پایگاه خبری فرستاد که متن آن بدین شرح است:

با سلام؛

در روزهای گذشته عکسی نابجا از سفیر انگلستان منتشر شد.

چند نکته در مورد این عکس:


۱.عکس پایین مربوط به کنفرانس تهران با حضور سران انگلستان، آمریکا و شوروی در بحبوحه ی جنگ جهانی دوم، یکی از کنفرانسهایی که سرنوشت جنگ جهانی دوم را تعیین کرد. گرچه لطمات فراوانی برای ایران داشت بخصوص اشغال شمال ایران توسط شوروی بعد از جنگ جهانی دوم؛ ولی یکی از تاثیر گذارترین نشستهای سران در پایان یافتن جنگ خانمان سوز جهانی دوم بوده است.

۲.عکس بالا بازسازی نشست سران انگلستان، آمریکا و روسیه این بار با حضور سفیران انگلیس و روسیه البته جای خالی آمریکا. (صندلی خالی میان سفیر انگلیس و روسیه ) 

به نظر می رسد از شیطنتهای سفیر انگلیس و حاوی پیام خاص به بیننده است، روباه مکاری که هنوز خاطره ی منفی سابقه استعمارگری آن در خاطره مردمان جهان مانده است. بی شک دخالتها و خیانتهای روباه پیر در ایران در ذهن هر ایرانی است، بخصوص کودتای ننگین ۲۸ مرداد که با مشارکت آمریکایی ها باعث سقوط دولت مردمی و ملی دکتر مصدق شد.

همینطور روس طماع و دغل باز که همچنان آرزوی دسترسی به آبهای آزاد خلیج فارس را در سر می پروراند و هیچگاه همسایه ای مورد اعتماد برای ایران نبوده است و بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم اقدام به اشغال مناطق شمالی ایران کرد.

۳.صندلی خالی میان سفیر انگلیس و روسیه جای خالی آمریکا را به ذهن متبادر می کند. به نظر می رسد سفیر انگلیس و روسیه فراموش کرده اند که مردم ایران هیچگاه روی خوش به بیگانگان نشان نداده اند و  فراموش کرده اند آزادی خواهی و استقلال طلبی، مهمترین ویژگی جنبشهای اجتماعی معاصر مردم ایران بوده است. همچنین لازم است یاد آوری شود که در اوت ۲۰۲۱ هستیم نه در اوت ۱۹۴۱ و یا دسامبر ۱۹۴۳،
لازم است به حافظه تاریخی خود مراجعه کنند.

مردم ایران بر خلاف حکومتهای معاصر خود نشان داده اند که سرنوشت آنها دست سفارتهای خارجی یا قدرتهای خارجی نیست و استقلال خواهی و مستقل بودن در ذات ایرانیان است؛ متاسفانه تاکنون هیچ کدام از بخشهای حاکمیت و مسئولین به توهین سفیر انگلیس و روسیه واکنش مناسبی نشان نداده اند، زیرا این عکس در این شرایط با اهداف خاص منتشر شده است.

نظر جدید
پربازدیدها