پنج شنبه، 14 مرداد 1400 00:00 کد مقاله : 14000514002
امین روانان
قرارداد ساخت بار اول لوله‌های جریانی بدون درز(مانیسمان)  بین گروه ملی صنعتی فولاد ایران و شرکت پتروگوهر فراساحل کیش مجری طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت شرکت ملی نفت ایران

رهیافت جنوب؛ قرارداد ساخت بار اول لوله‌های جریانی بدون درز(مانیسمان)  بین گروه ملی صنعتی فولاد ایران و شرکت پتروگوهر فراساحل کیش مجری طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت شرکت ملی نفت ایران امضا شد.

شعار ما می‌توانیم بار دیگر تحقق یافت

نادر جعفر یوسفی، مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران ضمن تشریح توانمندی‌ها و اقدامات این گروه در ساخت داخل لوله‌های جریانی بدون درز، با بیان اینکه امضای این قرارداد شعار «ما می‌توانیم» را بار دیگر در گروه ملی و صنعت نفت محقق کرد، گفت: همه تلاش شرکت بر این اساس بود که با سرمایه‌گذاری در اختیار، بتوانیم تولید لوله‌های جریانی زیر ۶ اینچ را عملیاتی نماییم که خوشبختانه امروز پس از یک سال تلاش پیوسته این امر محقق گردید.

♦️وی افزود: استراتژی تولید محصولات خاص دو سال پیش در دستور کار قرار گرفت. در همین راستا ضمن تدوین برنامه ای مدون، فرآیند تولید لوله‌های جریانی، با استفاده از دانش و تخصص درون سازمانی بازنگری و عملیاتی گردید. تولید آزمایشی این محصول با نظارت کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام و پس از تستهای صورت پذیرفته مورد تائید صنعت نفت قرار گرفت.
همچنین ایشان بیان داشت، خرید قطعات ضروری داخلی و خارجی، تعمیر بخشی از خط تولید و نصب و راه اندازی دو تجهیز هیدواستاتیک و اولتراسونیک جهت تستهای فشار و ضخامت با منابع داخلی و همت پرسنل متخصص کارخانه لوله سازی و مشاورین شرکت، امکان تولید انبوه این محصول در گروه ملی را مهیا نموده است. 

*♦️مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران* با بیان اینکه تولید این نوع محصول بعنوان یکی از ۱۰ کالای استراتژیک صنعت نفت، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند، یادآور شد: ما هم‌اکنون آمادگی تولید لوله‌های درون چاهی را نیز داریم که با اتخاذ تدابیر لازم، این هدف را در آینده ای نه چندان دور عملیاتی خواهیم کرد.


♦️رضا دهقان، معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در حاشیه آیین امضای این قرارداد با بیان اینکه از دو سال گذشته تولید لوله‌های جریانی بدون درز ۴ و ۶ اینچ با پیگیری گروه ملی در دستور کار قرار گرفت، گفت: تجهیز و استانداردسازی تولید این نوع محصول از سوی گروه ملی صنعتی فولاد ایران و با همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام و امروز نخستین قرارداد ساخت بار اول لوله‌های جریانی بدون درز ۴اینچ امضا شد.

♦️وی با بیان اینکه این قرارداد مربوط به طرح توسعه میدان لالی مخزن آسماری و به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان است، افزود: همه تلاش معاونت توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران این بوده است که پیمانکاران را به سمت سازندگان ایرانی سوق دهد و امیدوارم این قرارداد زمینه‌ای برای تولید لوله‌های جریانی ۶اینچ باشد.

♦️معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران همچنین از یک نوع قراداد مدت‌دار بین شرکت ملی نفت ایران و گروه ملی صنعتی فولاد ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: این قرارداد به‌منظور تامین لوله‌های جریانی ۴ و ۶ اینچ برای ۵۰۰کیلومتر خط لوله پروژه های نفتی است، هم‌اکنون با موانع حقوقی و قراردادی روبه‌روست که در صورت رفع این موانع، شاهد امضای این قرارداد در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود.

نظر جدید
پربازدیدها