پنج شنبه، 31 تیر 1400 00:00 کد مقاله : 14000431003
امین روانان
علی جعفر زاده مدیری گمنام در صنعت نفت /خالق پروژه گوره به جاسک/مدیری که سریع ترین مگاپروژه تاریخ صنعت نفت ایران را در سایه تحریم ها رقم زد
ثبت رکوردهای عملیاتی در طرح انتقال نفت گوره به جاسک

رهیافت جنوب؛ قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک از ثبت رکوردهای عملیاتی و بومی‌سازی‌های متعدد در این طرح ملی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح، زمینه‌ساز توسعه در منطقه مکران باشد.

علی جعفرزاده افزود: طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک یکی از ایرانی‌ترین طرح‌های صنعت نفت است که عملیات اجرایی آن با وجود شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا در کمتر از دو سال به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت پیمانکاران ایرانی در این طرح، ادامه داد: در  همه مراحل طراحی، ساخت، اجرا و تامین کالا در بخش‌های مختلف این طرح، شرکت‌ها، کارشناسان، متخصصان و مهندسان ایرانی دست‌اندرکار بوده‌اند و سهم ساخت داخل این طرح بیش از ۹۰ درصد است.

ثبت رکوردهای عملیاتی در طرح انتقال نفت گوره به جاسک

قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک در شرکت مهندسی و توسعه نفت به ثبت رکوردهایی در مسیر اجرای خط لوله هزار کیلومتری گوره به جاسک اشاره کرد و گفت: به طور نمونه انجام ۲۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری و یا ۴۵۰ کیلومتر تست هیدرواستاتیک طی یک‌ماه از جمله این رکوردها بوده است.

جعفرزاده باور توانستن و امکانپذیری اتکا و اعتماد به توانمندی‌های ایرانی را از دستاوردهای این طرح ملی خواند و گفت: ساخت ورق و تختال سرویس ترش، ساخت شیرهای موتوری ۴۲ اینچ کلاس ۹۰۰، طراحی نخستین سیستم کنترل تمام‌ایرانی و ... از جمله دستاوردهای این اعتمادسازی بوده است و نکته مهمتر آنکه تمامی این تجهیزات، آزمایش‌های میدانی را به خوبی پشت سر گذاشته‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش ظرفیت انتقال نفت خام به روزانه یک میلیون بشکه در آینده نزدیک و توسعه دیگر صنایع، به‌زودی کشور شاهد شکوفایی اقتصادی در منطقه مکران باشد

نظر جدید
پربازدیدها