پنج شنبه، 17 تیر 1400 00:00 کد مقاله : 14000417001
امین روانان
نماینده مردم شریف رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی به منظور ایجاد موزه باستان شناسی و ت ...
نگاه ویژه نماینده رامهرمز به حوزه میراث فرهنگی وگردشگری /لزوم احداث موزه باستان شناسی در رامهرمز

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، حاج ابراهیم متینیان در روز سه شنبه در حاشیه سفر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به رامهرمز اظهار داشت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های متعدد در حوزه باستان شناسی و گردشگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از بناهای تاریخی و موزه‌های شخصی #عبدالجلیل_کلانترهرمزی و استاد #منصور_معتمدی با حضور مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی بیان‌داشت: بخشی از آثار تاریخی مربوط به شهرستان رامهرمز توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحال نگهداری است.

نگاه ویژه نماینده رامهرمز به حوزه میراث فرهنگی وگردشگری /لزوم احداث موزه باستان شناسی در رامهرمز

نماینده‌ی مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که زمینه‌های ایجاد موزه باستان شناسی در این شهرستان فراهم شود، لازم است که این آثار به منظور جذب گردشگر به شهرستان رامهرمز بازگردانده شوند.

متینیان خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌های مربوط به موزه باستان شناسی و تاریخی رامهرمز نیازمند پیش‌بینی منابع اعتباری ویژه‌ای از سوی دولت و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی تصریح‌کرد: در کنار ایجاد این موزه، زیرساخت‌های توسعه گردشگری در شهرستان رامهرمز به عنوان یک اولویت از سوی تصمیم‌گیران این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، موزه های شخصی متعددی در شهرستان رامهرمز وجود دارد که با پیگیری های صورت گرفته، صدور مجوزهای لازم برای فعالیت این موزه در دست پیگیری است. همچنین روند بررسی املاک عمارت صمیمی و امیرمجاهد برای تبدیل به موزه شهرستان رامهرمز در مراحل کارشناسی قرار دارند

خبرنگار؛سید یعقوب رضوی 

نظر جدید
پربازدیدها