یکشنبه، 23 خرداد 1400 00:00 کد مقاله : 14000323002
امین روانان
مشروح نشست خبری عباس بهمئی کاندیدای شورای شهر اهواز

رهیافت جنوب ؛عباس بهمئی در نشست خبری با اصحاب رسانه چابک سازی سازمان‌ها و ادارات را از موضوعات مهم سازمانی عنوان کرد و گفت: تعریف و برداشتی که این روزها از بسته چابک‌سازی می شود، برون سپاری تمام خدمات یک سازمان و نهاد است که شاید ایده مناسبی باشد اما نوع نگرش موجود، این نیست. در اصل باید برنامه‌هایی وجود داشته باشد که نوع برون سپاری را مشخص کند.

وی افزود: در این زمینه چند موضوع مهم است، موضوع اول این است که یک سیستم و سازمان، باید شفافیت مالی داشته باشد.

کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز، اظهارکرد: در هر سازمانی به خصوص شهرداری اهواز، پرسنل شایسته‌ای وجود دارد که نیروهای بسیار فنی و ایده‌پردازی هستند اما اگر به عنوان عضو شورای شهر بتوانیم سیاست گذاری شورا و شهرداری را به سمتی ببریم، که در راستای رفع شرایط شغلی پرسنل و جایگزینی شایسته سالاری به جای انتصابات بی مورد باشد، می‌توان به این امیدوار بود که اهداف و برنامه ها اجرایی شود و شاید از بن بست ها و معضلات موجود، خارج شود.

بهمئی خاطرنشان کرد: اولویتم پس از حضور در شورا، شفافیت مالی است و اگر بتوانیم سالیانه حسابرسی منظم و مستمری انجام دهیم که با قواعد و اصول حسابرسی تطابق داشته باشد، می توان گفت وضعیتی که به وجود می آید یک گردش مالی شفاف است.

وی افزود: اگر شهرداری را یک بدن در نظر بگیریم و ایده ها، مغز و تفکر آن بدن باشند، اما گردش مالی مناسبی در شریان های این سیستم و در این بدن تزریق نشود، آن بدن قادر به اجرای افکار نخواهد بود، به همین دلیل اولین اولویت؛ ایجاد جریان سازی مالی بسیار شفاف است ، و پس از آن شفافیت در قراردادهاست.

این کارشناس مسائل اجتماعی بیان کرد: پیمان ها و قراردادها با پیمانکاران باید به صورت شفاف به عنوان یک گزارش شش ماهه در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار داده شود تا خیلی از این سودجویان و کسانی که امکان دارد وارد مسائل حاشیه شوند را کنار بگذاریم وو این سیستم را به سمتی ببریم که بتواند خدمات بهتر و شفاف تری در اختیار مردم قرار دهد.

وی یادآور شد: گردش مالی، شفافیت در قراردادها و پیمانها، ایجاد سامانه ارزشیابی مستمر طبق قواعد و اصول شورا، معیشت پرسنل و کارکنان و کارگران شهرداری از برنامه های حضورم در شورای شهر اهواز است.

وی بیان کرد: پرسنل شهرداری را خانواده شهرداری در نظر بگیریم اگر تمام بدنه شهرداری را یک خانواده بدانیم قطعاً آنها برای کار کردن روی بهتری خواهند داشت و باید اولویت شورا این باشد که معیشت پرسنل و رفاه حال کارکنان وکارگران شهرداری مد نظر قرار دهند و به جای اینکه در مسائل دیگر ورود کنند اگر ما بتوانیم بدنه شهرداری را روحیه از را افزایش دهیم روحیه خدمات‌رسانی و پیشرفت و توسعه در شهر ما زنده می شود و آنها بهترین کار می‌کنند.

عباس بهمئی با اشاره به ظرفیت های موجود در شهر و کلانشهر اهواز گفت: ما با استفاده از این ظرفیت ها می توانیم آینده شهرمان را تضمین کنیم در دوره آینده چالش‌های بسیار بزرگ داریم با توجه به اینکه در حال حاضر درآمد جاری ما بخشی از آن جدا از ارزش افزوده؛ از بخشی مشارکت مردمی در ساخت و ساز و همچنین پرداخت عوارض است با توجه به بحث تورمی که وجود دارد قطعاً این میزان کاهش پیدا می کند.

کاندیدای ششمین دوره شورای شهر اهواز تصریح کرد: اگر ما به سمت افزایش درآمد پایدار آرمان برویم نوع برنامه ریزی و سیاستگذاری را در حد شهری مثل کلانشهر اهواز نبینیم با توجه به توسعه ای که برای نسل های آینده باید پیش بینی کنیم و درآمدهای پایدار را افزایش دهیم قطعاً بحرانی که در آینده خواهیم داشت بیشتر از قبل از و وضعیت کنونی می باشد.

کاندیدای دوره ششم شورای اسلامی شهراهواز گفت: امیدوارم با توجه به شرایطی که در آن هستیم با مشارکت مردم و حضور آنها پای صندوق‌های رای تیمی وارد شورای شهر شود که هم کار تیمی را بداند و هم اعتقاد به کار گروهی و مشورت داشته باشد و این که برنامه ها و دلسوزی های خود را به سمت مسائل فارغ از و جناحی و فامیل و غیره ببرد و تمام دلسوزی‌هایش برای شهر و مردم و شهروندان باشد و تمام تلاشش را در این باره انجام دهد.

گفتنی است: بهمئی دکترای تخصصی مهندسی مواد است، و در حال حاضر در شرکت نفت ایرانول مشغول به فعالیت است

نظر جدید
پربازدیدها