پنج شنبه، 23 اردیبهشت 1400 00:00 کد مقاله : 14000223002
سیروس بزمی
اگر من و تو رای ندهیم، یا رای به افراد ناسالم بدهیم، به ۴۰ هزار نفر در شهرستان خیانت کردیم، چرا که رای ما در سرنوشت شهرستان تاثیر دارد.
 حساسیت به انتخابات شوراها در شهرستان بهمئی به نسبت بقیه نقاط  کشور خیلی زیاد است/ خرید و فروش رای حرام است/ اگر به فرد اصلح رای ندهیم به ۴۰ هزار نفر خیانت کردیم/ میزان فطریه هر نفر ۱۸ هزار و مقدار خمس، ۴۵۰۰ تومان است

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب نماز عید سعید فطر در شهرستان بهمئی با حضور مسئولین شهرستان، اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام سید محمدیوسف افروغی امام جمعه شهر لیکک برگزار گردید.

حجت الاسلام افروغی در ابتدای خطبه ها به بیماری منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا اگرچه جسم ها را از همدیگر دور کرده، اما پشت پرده حوادث را هم ببینیم، وضعیتی بدی در جهان به وجود آورده، ولی در ماموریت و پشت پرده آن، باید به این فکر کنیم که آمده یک اضطرار جهانی و یک پیوند عظیمی در میان همه ی انسان ها که زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر هستند را در عالم به وجود بیاورد. 
وی گفت: در این ایام کرونا بیشتر به عبادت و به خداوند پناه ببریم. عبادت، صرفا نماز خواندن و روزه گرفتن نیست، رفع گرفتاری های خودمان را در رفع گرفتاری های مومنین ببینیم تا آن شبکه ی انسانیت به خصوص در شیعه تشکیل شود و پدیده ی ظهور امام زمان اتفاق بیفتد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه ی ابعاد بدن انسان نیاز به سوخت دارد، خدا هم برای این مرکب و برای این موجود، سوختی طراحی کرده که به جز شریعت هیچ سوخت دیگری نمی تواند آن را به سر منزل مقصود برساند.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی گریزی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری زد و گفت: در وهله ی اول، حضور حداکثری مردم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به لحاظ اجتماعی، یک واجب شرعی است.

وی افزود: هر ساله انتخابات در کشور با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی، مسائل منطقه ای و جهانی حساس‌تر می‌شود.
افروغی در همین رابطه ادامه داد: قدرت نرم و دست برتر نظام جمهوری اسلامی ایران در همه مناظره ها و گفتگو ها، حضور در انتخابات است.

حجت الاسلام افروغی به انتخابات در شهرستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در شهرستان بهمئی حساسیت به شوراها بیشتر است. یکی از تنهاترین و شاید یکی از معدود شهرهایی در کشور که اینقدر نسبت به انتخابات حساس هستند، شهرستان بهمئی است.

وی گفت: خرید و فروش رای هم برای خریدار و هم برای فروشنده حرام است.

امام جمعه شهر لیکک ادامه داد: اگر من و تو رای ندهیم یا رای به افراد ناسالم بدهیم، به ۴۰ هزار نفر در شهرستان خیانت کردیم، چرا که رای ما در سرنوشت شهرستان تاثیر دارد.

وی افزود: شوراهای گذشته به بعضی از مهم‌ترین وظایفشان، نپرداختند.

 حجت الاسلام افروغی گفت: اگر شخصی با رانت ، تطمیع، تهدید و با روش‌های نادرست، آرای مردم را جمع کند، طبق تجارب گذشته، هیچ وقت نمی تواند به شما خدمت کند.
امام جمعه شهر لیکک ادامه داد: شما نباید به هیاهوها توجه کنید، باید به افرادی که دارای برنامه، صالح و تاثیرگذار هستند رای بدهید.

 وی در مورد میزان فطریه و همچنین خمس گفت: ۱۸ هزار تومان فطریه برای هر نفر است، و بر همه ی ما واجب است که پرداخت کنیم، خمس هر نفر هم برای کسی که  سال خمسی ندارد، مبلغ ۴۵۰۰ تومان می باشد که باید آن را مستقیماً از طریق شماره حسابهای مجازی که از طرف دفتر مراجع ارسال شده است، بپردازیم و یا به دفتر شهرستان و به حجت الاسلام تقوی و افرادی که مربوط به دفتر هستند پرداخت شود.

وی در تذکری در مورد دادن فطریه یادآور شد: غیر سادات نمی‌توانند به سادات بپردازند، اما سادات می‌توانند هم به سادات و هم به غیر سادات بپردازند.

حجت الاسلام افروغی در پایان از همه کسانی که در ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسمات و مناسبت ها تلاش و کوشش کردند، تقدیر و تشکر کرد.

 حساسیت به انتخابات شوراها در شهرستان بهمئی به نسبت بقیه نقاط  کشور خیلی زیاد است/ خرید و فروش رای حرام است/ اگر به فرد اصلح رای ندهیم به ۴۰ هزار نفر خیانت کردیم/ میزان فطریه هر نفر ۱۸ هزار و مقدار خمس، ۴۵۰۰ تومان است حساسیت به انتخابات شوراها در شهرستان بهمئی به نسبت بقیه نقاط  کشور خیلی زیاد است/ خرید و فروش رای حرام است/ اگر به فرد اصلح رای ندهیم به ۴۰ هزار نفر خیانت کردیم/ میزان فطریه هر نفر ۱۸ هزار و مقدار خمس، ۴۵۰۰ تومان است حساسیت به انتخابات شوراها در شهرستان بهمئی به نسبت بقیه نقاط  کشور خیلی زیاد است/ خرید و فروش رای حرام است/ اگر به فرد اصلح رای ندهیم به ۴۰ هزار نفر خیانت کردیم/ میزان فطریه هر نفر ۱۸ هزار و مقدار خمس، ۴۵۰۰ تومان است حساسیت به انتخابات شوراها در شهرستان بهمئی به نسبت بقیه نقاط  کشور خیلی زیاد است/ خرید و فروش رای حرام است/ اگر به فرد اصلح رای ندهیم به ۴۰ هزار نفر خیانت کردیم/ میزان فطریه هر نفر ۱۸ هزار و مقدار خمس، ۴۵۰۰ تومان است حساسیت به انتخابات شوراها در شهرستان بهمئی به نسبت بقیه نقاط  کشور خیلی زیاد است/ خرید و فروش رای حرام است/ اگر به فرد اصلح رای ندهیم به ۴۰ هزار نفر خیانت کردیم/ میزان فطریه هر نفر ۱۸ هزار و مقدار خمس، ۴۵۰۰ تومان است حساسیت به انتخابات شوراها در شهرستان بهمئی به نسبت بقیه نقاط  کشور خیلی زیاد است/ خرید و فروش رای حرام است/ اگر به فرد اصلح رای ندهیم به ۴۰ هزار نفر خیانت کردیم/ میزان فطریه هر نفر ۱۸ هزار و مقدار خمس، ۴۵۰۰ تومان است حساسیت به انتخابات شوراها در شهرستان بهمئی به نسبت بقیه نقاط  کشور خیلی زیاد است/ خرید و فروش رای حرام است/ اگر به فرد اصلح رای ندهیم به ۴۰ هزار نفر خیانت کردیم/ میزان فطریه هر نفر ۱۸ هزار و مقدار خمس، ۴۵۰۰ تومان است حساسیت به انتخابات شوراها در شهرستان بهمئی به نسبت بقیه نقاط  کشور خیلی زیاد است/ خرید و فروش رای حرام است/ اگر به فرد اصلح رای ندهیم به ۴۰ هزار نفر خیانت کردیم/ میزان فطریه هر نفر ۱۸ هزار و مقدار خمس، ۴۵۰۰ تومان است

نظر جدید
پربازدیدها