سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 00:00 کد مقاله : 14000214001
سیروس بزمی
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی: مردم به رنگبندی توجه نکنند/خطر کرونا همچنان در کمین است

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، سرپرست شبکه بهداشت و درمان بهمئی تاکید کرد: مردم به رنگبندی توجه نکنند، خطر کرونا همچنان در کمین است.

دکتر طاهری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت: تغییر وضعیت شهرستان بهمئی از نارنجی به زرد به معنی کمتر شدن خطر شیوع ویروس کرونا نیست و مراقبت ها باید همچنان ادامه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: تغییر وضعیت رنگبندی نباید موجب عادی انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی شود، زیرا اگر سطح مراقبت ها کاهش یابد روند ابتلاء و بستری افزایشی شده و احتمال تغییر مجدد رنگ این شهرستان به نارنجی یا قرمز وجود دارد، لذا ضرورت دارد که مردم به این رنگبندی ها توجه نکنند و کماکان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا گرفتار این بیماری نشوند.

دکتر طاهری در ادامه یکی از چالشهای شیوع ویروس کرونا در جامعه را وجود ناقلان کم علامت یا بی علامت دانست که در سطح جامعه با افراد مختلف مراوده دارند، به طوری که اکثریت بیماران مبتلا به کرونا از طریق افراد بی علامت گرفتار این ویروس شده اند.

دکتر طاهری در پایان تاکید کرد: همشهریان همچنان مراقب باشند تا پیش از واکسیناسیون عمومی، تنها راه اصلی قطع زنجیره ابتلا، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات، دور همی ها و مناطق پر ازدحام و خودداری از تردد های غیر ضرور درون شهری و بین شهری است.

نظر جدید
پربازدیدها