دوشنبه، 06 اردیبهشت 1400 00:00 کد مقاله : 14000206002
امین روانان
با انجام بارگیری بیش از یک میلیون تن انواع کالاهای اساسی در فروردین ماه سال جاری از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره)، میزان خروج کالاهای اساسی از این بندر بزرگ تجاری 1 ...
رشد ۱۷ درصدی خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

رهیافت جنوب :به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به پهلوگیری بیش از ۲۰ فروند کشتی در بازه زمانی مذکور، بیان داشت: بیش از یک میلیون تن انواع کالاهای اساسی به وسیله‌ی ناوگان جاده‌ای و ریلی از مبدأ این مجتمع بزرگ بندری خارج شده است.
دریس با اشاره به اینکه در بخش حمل جاده‌ای بیش از ۳۷ هزار دستگاه کامیون نزدیک به یک میلیون تن کالای اساسی را به مقصد مبادی مصرف در نقاط مختلف کشور حمل کرده‌اند، گفت: این تعداد کامیون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.
وی همچنین گندم، جو، ذرت، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی را از عمده‌ترین کالاهای اساسی عنوان کرد که به سفارش شرکت پشتیانی امور دام کشور و شرکت بازرگانی دولتی وارد این مجتمع بزرگ بندری شده و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.
دریس از نگهداری بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در اماکن مختلف مجتمع بندری خبر داد که به تدریج پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص و به نقاط مختلف کشور فرستاده می‌شود.
یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و با ظرفیت سالانه ۵۰ میلیون تن به طور بی‌وقفه در ایام سال پذیرای شناورهای پهن پیکر و حامل کالاهای اساسی و به عنوان کانون تخلیه و بارگیری این نوع کالاها نقشی مهمی در زنجیره تأمین کالا و امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.

نظر جدید
پربازدیدها