یکشنبه، 05 اردیبهشت 1400 00:00 کد مقاله : 14000205001
امین روانان
عضو عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از سرنوشت نامعلوم ۳ میلیون تن فولاد در زنجیره تولید و صادرات خبر داد و گفت این رقم معادل حدود ۱۰ درصد فولاد کشور است.
۳میلیون تن فولاد گم شد!

 به گزارش رهیافت جنوب : سید رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خبر داد: در سال ۹۹ بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد که از این مقدار ۱۵ میلیون تن در داخل کشور مصرف و ۱۲ میلیون تن دیگر نیز صادر شد بنابراین سه میلیون تن فولاد در زنجیره مصرف و صادرت گم شده است.

وی با اشاره به فعالیت گمرکات کشورمان در مرزهای عراق، کردستان ، ترکیه، افغانستان و پاکستان در خارج از ساعت‌کاری گفت: بین آمارهای ظاهری با آمارهای واقعی سه میلیون تن اختلاف وجود دارد و این رقم ۱۰ درصد تولید فولاد کل کشور است که به نظر می‌رسد قاچاق شده است چرا که وقتی اختلاف بین قیمت داخل و خارج زیاد باشد قاچاق نیز زیاد می‌شود.

شهرستانی رشد تولید فولاد را برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرد و افزود: تاکنون چین توانسته است کرونا را کنترل کند و برخلاف بسیاری از کشورهای جهان رشد مثبت اقتصادی داشته باشد. همچنین این کشور ۱۳۰ میلیون تن فولاد با کیفیت و با ارزش افزوده بالا  تولید کرده است اما در بخش فولاد با کیفیت معمولی همچنان خلاء دارد و این فرصتی برای ایران جهت افزایش صادرات فولاد به چین است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال به دلیل گسترش واکسیناسیون کرونا و بهبود شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکایی بازارهای جهانی رونق داشته باشد و صعود قیمت‌ فولاد در پیش باشد.

نظر جدید
پربازدیدها