شنبه، 21 فروردین 1400 00:00 کد مقاله : 14000121003
سیروس بزمی
در روزهای اخیر پنج مورد که شامل یک قهوه خانه- زمین چمن مصنوعی -  تالار پذیرایی - باغ شخصی و صاحبان یک مراسم ترحیم در شهر لیکک به علت عدم توجه به مصوبات شورای سلامت وعدم ر ...
معرفی متخلفان و تهدید کنندگان بهداشت عمومی به مراجع قضایی + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی از معرفی متخلفان و تهدیدکنندگان بهداشت عمومی به مراجع قضایی خبر داد.

دکتر هاشم طاهری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت: با توجه به مصوبات اخیر ستاد کرونای شهرستان و  افزایش تعداد مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا در شهرستان بهمئی و همچنین رنگ نارنجی شهرستان به جهت پیشگیری از شیوع این ویروس مصوب شد تمامی اجتماعات اعم از مراسمات ترحیم و عروسی و...... ممنوع بوده و اطلاع رسانی کافی هم در این مورد شده بود ولی متاسفانه کسانی هستند که علی رغم تذکرات و هشدارها  به قوانین و مقررات پایبند نبوده و با برگزاری تجمعات عروسی و عزا در این شهرستان اسباب گسترش این ویروس خطرناک را در جامعه مهیا کرده و باعث ابتلاء و در نهایت مرگ شهروندان میشوند.

 دکتر طاهری در ادامه افزود: در روزهای اخیر پنج مورد که شامل یک قهوه خانه- زمین چمن مصنوعی -  تالار پذیرایی - باغ شخصی و صاحبان یک مراسم ترحیم در شهر لیکک به علت عدم توجه به مصوبات شورای سلامت وعدم رعایت پروتکل های بهداشتی تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی توسط واحد حقوقی این شبکه تشکیل پرونده و به مراجع قضائی معرفی شدند.

دکتر طاهری در ادامه با اشاره مجدد به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح شهرستان و دیگر مناطق استان و شهرستانهای مجاور، بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با همکاری و همراهی مردم تاکید کرد و گفت: با هدف پیشگیری از گسترش این بیماری به همشهریان توصیه میشود از برگزاری هر گونه مهمانی، مسافرت،تجمعات و تردد غیر ضروری پرهیز و در صورت حضور در هر جمعی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.
وی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مهمترین راه پیشگیری از کرونا میباشد و شهروندان و کارکنان ادارات با رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین مسئولیت اجتماعی را ایفا می نمایند، استفاده از ماسک برای خود و تبلیغ و ترویج استفاده آن برای دیگران را نشانه وطن پرستی دانست.

وی در پایان از همشهریان خواست هر گونه تخلفات بهداشتی را به سامانه 190 اطلاع دهند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان رسیدگی شود.

نظر جدید
پربازدیدها