سه شنبه، 17 فروردین 1400 00:00 کد مقاله : 14000117004
مهرداد جهان خواه
متخلفین سعی داشتند با ریختن بنزین روی مامورین آن‌ها را آتش بزنند که پس از درگیری طولانی در نهایت دستگیر می‌شوند. متهمین چند ساعت پس از انتقال به پلیس آگاهی به درگیری ...
دوتن ازمحیط بانان زنجانی  شهید شدند

"رهیافت‌جنوب"

🔺خبر فوری🔻

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب دوتن ازمحیط بانان زنجانی شهیدشدند.متاسفانه شب گذشته حین تعقیب‌وگریز نیروهای محیط زیست زنجان و یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده فیله‌خاصه، خودروی مامورین به گلوله بسته شده و دو نفر از محیط‌بانان به نام‌های مهدی مجلل و میکائیل هاشمی شهید شدند.


جزئیات کامل شهادت دو محیط‌بانی زنجانی

عصر دیروز نیروهای محیط زیست مستقر در منطقه حفاظت شده فیله‌خاصه زنجان متوجه حضور دو شکارچی در منطقه شدند.

محیط‌بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما شکارچیان با یک نیسان وانت اقدام به فرار کرده و وارد جاده آسفالته می‌شوند.

محیط‌بانان با خودروی سازمانی به تعقیب شکارچیان پرداخته و از مرکز استان تقاضای نیروی کمکی و انسداد جاده را می‌کنند.دوتن ازمحیط بانان زنجانی  شهید شدنددوتن ازمحیط بانان زنجانی  شهید شدنددوتن ازمحیط بانان زنجانی  شهید شدندنیروهای کمکی به منطقه اعزام و جاده را مسدود می‌کنند اما شکارچیان چند کیلومتر جلوتر وارد یک محور فرعی خاکی می‌شوند.

شکارچیان پس از خروج از جاده، در محور فرعی و خلوت با اسلحه جنگی کلاشنیکف خودروی محیط زیست را به گلوله بسته و دو محیط‌بان سرنشین آن‌را مجروح می‌کنند.

شاید باورش کمی سخت باشد اما شکارچیان در اوج بی‌رحمی محیط‌بانان مجروح را از خودرو پیاده کرده و به سر هر دو نفر تیر خلاص شلیک کرده‌اند.

سایر نیروهای محیط زیست پس از مدتی انتظار در جاده با تلفن همراه دو محیط‌بانی که در تعقیب شکارچیان بوده‌اند تماس می‌گیرند اما کسی پاسخگو نبوده است.

تلاش برای یافتن محیط‌بانان آغاز می‌شود اما با تاریک شدن هوا موفق به یافتن آن‌ها نمی‌شوند.

سحرگاه امروز یکی از اکیپ‌های جست‌وجو، خودروی محیط زیست را در فرعی مشاهده کرده و هنگامیکه به خودرو نزدیک می‌شود متوجه پیکر بی‌جان دو محیط‌بان و حضور یک فرد مشکوک در محل حادثه می‌شوند.

مامورین بلافاصله وی را دستگیر و به پلیس آگاهی تحویل می‌دهند.

فرد مظنون در بازجویی‌ها ادعا می‌کند که در قتل محیط‌بانان نقشی نداشته اما از طرف قاتلین برای پاک کردن آثار جرم به محل حادثه فرستاده شده است.

 با شناسایی قاتلین، مامورین پلیس اطلاعات زنجان برای دستگیری آن‌ها عازم روستای محل سکونتشان می‌شوند.

دو شکارچی مذکور که به‌شدت شرور هستند با نیروهای پلیس نیز درگیر شده و دست یکی از مامورین را نیز می‌شکنند.

متخلفین سعی داشتند با ریختن بنزین روی مامورین آن‌ها را آتش بزنند که پس از درگیری طولانی در نهایت دستگیر می‌شوند.

متهمین چند ساعت پس از انتقال به پلیس آگاهی به درگیری مسلحانه و قتل محیط‌بانان اعتراف می‌کنند.

همچنین در بازرسی از خانه متهمین، سه اسلحه شکاری و مقادیری گوشت شکار متعلق به آهو کشف و ضبط شده است.

محیط‌بان شهید میکائیل هاشمی دارای یک فرزند هفت‌ساله بوده و همسرش نیز باردار است و محیط‌بان شهید مهدی مجلل مجرد بوده است.

نظر جدید
پربازدیدها