شنبه، 16 اسفند 1399 00:00 کد مقاله : 13991216001
امین روانان
در نشست شورای آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد از ساخت 721 واحد مسکونی خبر داده شد تا همچنان 221 معلم یاسوجی چشم انتظار تعیین و تکلیف ساخت منازل خود باشند و معاون سیاسی ا ...
ساخت721 واحد مسکونی در سه شهر استان/تکلیف معلمان یاسوجی در ساخت منازل/معلمان کهگیلویه و بویراحمدی صاحب خانه می شوند.

به گزارش پایگاه رهیافت جنوب "بر اساس تفاهم ‌نامه منعقده بین وزارتخانه های راه و شهرسازی و آموزش‌ و پرورش تأمین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای کشور برای معلمان و کارکنان آموزش و پرورش بدون مسکن با اعلام نیاز وزارت آموزش و پرورش و با استفاده از ظرفیت‌ ها، منابع مالی و امکانات موجود این ۲ وزارتخانه هدف‌ گذاری شده است.

 

این تفاهم ‌نامه در هفت ماده تهیه، تدوین، تنظیم و از سوی وزیران راه و شهرسازی و آموزش و پرورش امضا شده و مدت اجرای آن نیز سه سال و تا آبان ماه ۱۴۰۱ است.

 

مقرر شده است تا ۷۲۱ واحد مسکونی آموزش و پرورش در زمین های مربوط به این سازمان در استان برای فرهنگیان ساخته شوند که کار ساخت منازل مسکونی در سه شهرستان کهگیلویه، گچساران و بهمئی آغاز شده اما برای ساخت مسکن فرهنگیان یاسوج مشکل تامین زمین وجود دارد.

 

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گام نخست به عنوان تنها استان کشور برای اجرای طرح مسکن فرهنگیان زمین های مازاد این سازمان در شهر یاسوج را برای ساخت این منازل قرار داد اما به دلیل برخی مشکلات با مخالفت سازمان بازرسی روبرو شده است.

 

احد جمالی در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در خصوص مشکلات موجود در زمینه تامین زمین مسکن فرهنگیان شهر یاسوج با سازمان بازرسی استان رایزنی خواهد شد و تصمیم های لازم اتخاذ می شود.

 

وی افزود: رئیس آموزش و پرورش استان به منظور حمایت از پرسنل اش با جسارت اعلام کرد که زمین در اختیار اجرای این طرح قرار می دهد و کار وی شایسته بوده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مدیرانی از این قبیل در کهگیلویه و بویراحمد حمایت و تقویت خواهند شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۲۰۲ مورد از واحد های مسکونی فرهنگیان در یاسوج و مابقی در سایر شهرستان ها ایجاد خواهند شد.

 

هادی زارع پور افزود: مقرر شده که ۲۰۲ مورد مسکن فرهنگیان در شهر یاسوج ایجاد شود و در نشست شورای مسکن استان در ماه گذشته، برای تامین زمین برای ۱۰۰ مورد از آن ها در بلوار قرنی یاسوج موافقت شد اما هم اکنون باز هم با اجرای این طرح توسط سازمان بازرسی استان در بلوار قرنی مخالفت شد.

 

وی ادامه داد: کاربری زمین های در نظر گرفته شده برای اجرای طرح مسکن فرهنگیان یاسوج در گذشته مسکونی بوده اما هم اینک آموزشی شده اند.

نظر جدید
پربازدیدها