دوشنبه، 04 اسفند 1399 00:00 کد مقاله : 13991204002
امین روانان
کشف7 هزار رای باطله در ۱۵ صندوق انتخابات شورای شهر لیکک  وحجم بالای تخلفات از جمله اتفاقات تلخی بود که نیاز ضروری مردم شهر لیکک به انتخابات الکترونیکی را می رساند
انتخابات الکترونیکی مطالبه جدی مردم شهرستان بهمئی/فرصت آزمون و خطا نیست

 رهیافت جنوب / به قلم "امین روانان "انتخابات پنجمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۶) در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ با چالشهای زیادی در شهرستان بهمئی روبرو شد که به گفته  رئیس هیات نظارت شهرستان بهمئی کشف7 هزار رای باطله در ۱۵ صندوق انتخابات شورای شهر لیکک کشف  وحجم بالای تخلفات در انتخابات ۲۹ اردیبهشت در شهرستان بهمئی، از این وضعیت اعلام نگرانی کرد و حجت الاسلام محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه های نماز جمعه بارها انتخابات شهر لیکک را افتضاحات خواند.

امروزه انتخابات نقش بی‌بدیلی در اداره جوامع ایفا می‌کند. با توجه به همین اهمیت، شفافیت و صحت در برگزاری آن مهم و ضروری است. در حال حاضر بهترین و مدرن‌ترین روش برای تحقق این اهداف برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است؛ مساله‌ای که در شهر ما با توجه به تخلفات بالا مهم ضرورت آن احساس می‌شود.

در انتخاباتی که تعداد نامزدها زیاد باشد رای گیری الکترونیکی می تواند در کاهش زمان رای گیری بسیار مفید واقع شود.کاهش خطای انسانی، افزایش دقت،کاهش تخلفات انتخاباتی ،شمارش الکترونیکی سریع و دقیق که منجر به کاهش درخواست های بازشماری آرا می شود از دیگر آثار این نوع انتخابات است.

به همین دلیل هم انتخابات شورای شهر و روستا برای این مسئله توسط وزارت کشور انتخاب شد تا این موارد مورد آزمایش و ارزیابی قرار بگیرد که نتایج موفقیت آمیز بود. البته اجرای انتخابات الکترونیکی توسط وزارت کشور هم طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  دارای ضعف هایی هم بوده است. 

در حال حاضر مطالبه جدی مردم شهر لیکک برگزاری انتخابات الکترونیکی همچون شهرستان همسایه خود بهبهان بوده تا اتفاقات تلخ سال 96 بار دیگر برای مردم رخ ندهد.

نظر جدید
پربازدیدها