شنبه، 02 اسفند 1399 00:00 کد مقاله : 13991202003
امین روانان
جاذبه های دیدنی شهرستان بهمئی به روایت تصویر 

رهیافت جنوب "شهرستان بَهمَئی از شهرستان‌های لرنشین ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد است. مرکز این شهرستان، شهر لیکک است که تنها نقطهٔ شهری این شهرستان محسوب می‌شود. لیکک در فاصله ۲۳۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده‌است.

شهرستان بهمئی در قسمت غرب و جنوب غرب استان کهگیلویه و بویراحمد و در ۴۰ کیلومتری شهرستان بهبهان قرار دارد، این شهرستان از شمال به چاروسا و دیشموک و باغ ملک، از جنوب به بهبهان، از شرق به کهگیلویه و از غرب به رامهرمز و آغاجاری و امیدیه منتهی می‌شود.

تنگ ساولک قریب به ۸۰۰ هکتار می‌باشد. در این منطقه تعداد پنج نقش برجسته از دوران اشکانی و الیمایی همراه با ۱۴ استودان و دو کیلومتر جادهٔ سنگ‌فرش است.

دریاچه برم الوان : این تالاب به فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر لیکک در مسیر ارتباطی به شهر لنده قرار دارد که مساحت آن ۱۵ هکتار، ارتفاع آن از سطح دریا ۱۱۰۰ متر و عمق آن بین ۲۰ تا ۴۰ متر قرار دارد.

دیگر مناطق دیدنی عبارتند از: پوشش طبیعی اطراف بخش سرآسیاب یوسفی، تنگ ماغر، دریاچه برم الوان، جنگل بلوط بهمئی، حاشیه رودخانه تلخ، طبیعت منطقه ممبی، دریاچه سد مارون، منطقه طبیعتی - تاریخی تنگ سروک، منطقه گردشگری قلعه نادر.

قلعه نادر در شمال غربی شهر لیکک واقع شده و در قدیم دژی نظامی محسوب می‌شد. اطراف این قلعه توسط کوه‌های مرتفع و تپه‌های کوچک محصور است و فقط یک یا دو راه برای عبور وجود دارد. این قلعه دارای هشت بخش می‌باشد که طبقه اصلی آن در بالای بخش هشتم

 

جاذبه های دیدینی شهرستان بهمیی به روایت تصویر جاذبه های دیدینی شهرستان بهمیی به روایت تصویر جاذبه های دیدینی شهرستان بهمیی به روایت تصویر جاذبه های دیدینی شهرستان بهمیی به روایت تصویر جاذبه های دیدنی شهرستان بهمئی به روایت تصویر جاذبه های دیدنی شهرستان بهمئی به روایت تصویر جاذبه های دیدنی شهرستان بهمئی به روایت تصویر 

نظر جدید
پربازدیدها