شنبه، 02 اسفند 1399 00:00 کد مقاله : 13991202002
امین روانان
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ذخایر سنگ آهن با اکتشافات انجام شده سال های اخیر از سوی ایمیدرو، ۴۵۰ میلیون تن افزایش یافته و به ۳.۳ میلیارد تن رسیده است.
ذخایر سنگ آهن ۴۵۰ میلیون تن افزایش یافت/ ۴۷درصد تجهیزات و قطعات گندله سازی گهرزمین بومی سازی شده است/ فاز دوم انتقال آب از خلیج فارس، به زودی آغاز می‌شود

 

به گزارش رهیافت جنوب "وجیه اله جعفری امروز در آئین افتتاح طرح های صنایع معدنی و زیرساختی با ارایه گزارشی از توسعه زنجیره فولاد و زیرساخت‌ها به رییس جمهور، افرود: ذخیره سنگ آهن ناحیه گل گهر نیز ۱.۵ میلیارد تن است که ۱۵۲ میلیون تن آن حاصل اکتشافات اخیر است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریمها، تصریح کرد: به رغم چالش های تحریم، ۴۷درصد از تجهیزات و قطعات گندله سازی ۵ میلیون تنی گهرزمین توسط سازندگان داخلی بومی سازی شده است.

۲ پروژه دیگر در راه است

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: تا پایان سال ۹۹ دو پروژه دیگر در این ناحیه افتتاح خواهد شد.

جعفری سرمایه گذاری گندله سازی گهرزمین را ۳۸۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶۰۰ شغل مستقیم و ۱۳۰۰ شغل غیرمستقیم، حاصل راه اندازی این کارخانه است.

تحقق ۷۲ درصدی اهداف در فولاد خام

وی درباره تحقق اهداف طرفیت سازی در زنجیره فولاد، گفت: تاکنون ۷۲ درصد اهداف در فولاد خام، ۶۸ درصد در آهن اسفنجی، ۸۲ درصد در گندله سازی و ۷۶ درصد در کنسانتره سنگ آهن ( برای چشم انداز ۱۴۰۴) محقق شده است.

رشد ۷۶ درصدی گندله سازی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه گفت: با مجموعه اقدامات و حمایت های انجام شده از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ظرفیت تولید فولاد خام ۷۷ درصد، آهن اسفنجی ۸۴ درصد، گندله سازی ۷۶ درصد و کنسانتره سنگ آهن ۱.۸ برابر رشد ایجاد شده است.

جعفری همچنین درباره توسعه انجام شده در ناحیه گل گهر، اظهار داشت: ۳۴ درصد در تولید گندله، ۴۵ درصد در تولید کنسانتره سنگ آهن و ۱۵ درصد در ناحیه گل گهر ایجاد شده است.

آغاز فاز دوم و سوم خط انتقال آب؛ به زودی

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: به زودی عملیات اجرایی قطعه دوم و سوم خط انتقال آب از خلیج فارس آغاز می شود.

وی یادآور شد: اخیر فاز نخست این خط انتقال آب، تا شهرستان سیرجان با فرمان ریس جمهور افتتاح شده است.

گفتنی است تمام اقدامات انجام شده در زمان مدیریت توانمند دکتر غریب پور در ایمیدرو انجام شده است و دکتر جعفری رئیس جدید ایمیدرو دستاوردهای مدیریتی ایشان را به عنوان گزارش کار به اطلاع رئیس جمهور رساند .

نظر جدید
پربازدیدها