یکشنبه، 26 بهمن 1399 00:00 کد مقاله : 13991126004
امین روانان
عزیزی گفت: باید ضمن بهره‌گیری مشترک از اتحادیه اوراسیا این امکان را فراهم کنیم تا تلاش مشترک بین پکن، مسکو و تهران برقرار شود که این می‌تواند یک راهبرد تعیین‌کننده برای م ...
پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا، راهبردی برای مهار امریکا و اروپا

 رهیافت جنوب : ابراهیم عزیزی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا به‌واسطه سفر رئیس مجلس به مسکو و رایزنی‌های اقتصادی برای همکاری‌های راهبردی اقتصادی در گفت‌وگو با «افکار نیوز» مطرح کرد: کشور ایران در سپهر سیاسی، اقتصادی و تحولات بین‌المللی بوده است. باور ما این است که امروز به برکت اندیشه‌های بلند انقلاب اسلامی آفریننده تحولات جدی در قریب به 42 سال از عمر بابرکت این کشور و انقلاب هستیم. استمرار این حرکت به‌طور طبیعی نیازمند خودباور و خوداتکایی، دیپلماسی قوی و فعال اقتصادی و تجاری است.

وی افزود: بدون شک بهر گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای می‌تواند این نقش محوری را پررنگ‌تر کند و باید تلاش کنیم تا این نقش محوری به‌عنوان یک بازیگر اصلی تحولات همه‌جانبه جدی‌تر باشد.

عزیزی بیان داشت: به همین خاطر ورود به معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای یکی از این فرصت‌ها است. اوراسیا یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ضروری است که ایران می‌تواند در آن نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای داشته باشد به‌ویژه‌اینکه کشور ایران با یک شرایطی که برخاسته از روحیه کینه‌توزانه نظام سلطه آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان اروپایی آن‌ها مواجه است، به‌نوعی برای خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها قطعاً ورود به این اتحادیه‌های اقتصادی و تجاری اوراسیا می‌تواند راهکاری مؤثر و تأثیرگذار باشد.

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها