یکشنبه، 26 بهمن 1399 00:00 کد مقاله : 13991126003
امین روانان
نماینده وزارت اقتصاد گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی و کارت اعتباری سهام عدالت نیاز به ضامن ندارند
پرداخت وام به دارندگان سهام عدالت بدون ضامن +جزئیات

رهیافت جنوب "موسوی، نماینده وزارت اقتصاد گفت: شبکه بانکی تلاش کرد خدماتی برای دارندگان سهام عدالت طراحی کند تا بتوانند نیاز‌های اساسی‌ و خردشان را مبتنی بر دارایی‌شان برطرف کنند.

وی در ادامه افزود: از این رو همه کسانی که سهام عدالت دارند، میتوانند درخواست خود را برای دریافت تسهیلات به صورت غیرحضوری از درگاه ها‌ی تعیین شده ارسال کند.

موسوی با بیان اینکه برای دریافت کارت اعتباری و استفاد از این تسهیلات، نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها نیست، تصریح کرد: متقاضیان در بانک ملی از طریق سامانه ایوا و در بانک تجارت از طریق سامانه زمرد اقدام کنند.

نماینده وزارت اقتصاد یادآور شد: مدارک مورد نیار مدارک هویت سنجی است و بر اساس هماهنگی‌ها با سازمان بورس، این کارت‌ها حداکثر ظرف یک هفته قابل استفاده خواهد بود.

وی تاکید کرد: فعلا دو بانک آماده ارائه این خدمات هستند و در روز‌های آتی برای سایر بانک‌ها اطلاع رسانی‌های خواهد شد ضمن اینکه کسانی هم که در این دو بانک حساب ندارند، میتوانند با افتتاح حساب از این تسهیلات استفاده کنند.

موسوی ادامه داد: تمهیداتی در نظر گرفته شده که از کارت فیریکی هم استفاده نشود و خرید از طریق کیوآرکد انجام شود.

وی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات سه ساله است، گفت: نرخی که در نظر گرفته 18 درصد است، اما اگر مصرف کننده آخر هر ماه تسویه کند، هیچ سودی از او هم گرفته نمی‌شود.

موسوی با اشاره به متغیر بودن میزان اقساط تصریح کرد: ارزش کارت‌های اعتباری 50 یا 60 درصد میزان دارایی سهام عدالت افراد است و سازمان بورس میتواند آن را به عنوان وثیقه بگذارد، از این رو پرداخت این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد.

پیش از این معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفته بود: صاحبان سهام عدالت از روز 25 بهمن 99 کارت اعتباری دریافت می‌کنند.

عباس معمار نژاد تصریح کرده بود: بانک‌های ملی و تجارت به صاحبان سهام عدالت کارت اعتباری می‌دهند. این خدمات بصورت غیرحضوری ارائه می‌شود و معادل 50 درصد ارزش سهام عدالت است.

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها