جمعه، 17 بهمن 1399 00:00 کد مقاله : 13991117001
سیروس بزمی
گذرگاهی که حوادث تلخی را در این مدت برای مردم بهمئی رقم زد و چندین نفر را به کام مرگ کشاند و چندین خانواده و فرزند و همسر را بی سرپرست کرد.
سه راهی مرگ در بیخ گوش شهروندان بهمئی و دیگر مناطق / مطالبه مهم مردم از مسئولان متولی

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب ، متاسفانه در پی اتفاقات و حوادث ناگواری که در طی چندین سالی که از احداث پالایشگاه بیدبلند ۲ در منطقه امیرحاضر می گذرد، برای شهروندان بهمئی اتفاق می افتد، دیروز هم کارگری از این شهرستان و ساکن شهر لیکک، بعد از اتمام کار، در حال بازگشت به خانه، در سه راهی امیر حاضر در تصادف خونین با یک دستگاه سمند، جان خود را از دست می دهد تا این حادثه ی تلخ به حوادث ناگوار این نقطه ی خونین و مرگبار اضافه شود.

گذرگاهی که حوادث تلخی را در این مدت برای مردم بهمئی رقم زد و چندین نفر را به کام مرگ کشاند و چندین خانواده و فرزند و همسر را بی سرپرست کرد.

این جاده ی ترانزیتی که جنوب غرب را به مرکز و شرق کشور متصل می کند، یکی از مسیرهای پرتردد و محل عبور خودروهای سنگین و شرکتی است که خطر تصادف در آن نسبت به سایر جاده ها به مراتب بالاتر است.

سه راهی امیر حاضر، جنب درب ورودی پالایشگاه بیدبلند ۲ قرار دارد که روزانه صدها کارگر و مسافر از نقاط مختلف کشور در این نقطه حادثه خیز پیاده می شوند، و با هزاران استرس از این قسمت جاده به آن طرف جاده عبور می کنند. اما به دلیل عدم وجود استانداردهای لازم راه در این نقطه ،این منطقه قربانگاه شهروندان بالاخص مردم بهمئی شده است، به گونه ای که ماهی نداریم که شهروندی از بهمئی در آن، طعم تلخ تصادف را نچشیده باشد و متاسفانه درصد بالایی از تصادفات هم تاکنون منجر به فوت شده است.

اتوبوس ها و سایر مسافرکش ها در این نقطه مسافران را پیاده می کنند اما به دلیل سرعت بالای خودروها، خستگی مسافرت چندین ساعته مسافران از دیگر شهرها و استان ها و نبود مسیری ایمن برای عبور از تقاطع ها، منجر به چنین تصادفات مرگباری می شود.

هر چند این نقطه حادثه خیز در شهرستان بهبهان قرار دارد، اما با توجه به ایجاد خسارات جانی متعدد به شهروندان بهمئی، مسئولان شهرستان بهمئی و استان کهگیلویه و بویراحمد هم باید در کنار خوزستانی ها به خصوص فرمانداران دو شهرستان نسبت به رفع این مشکل بزرگ رایزنی و چاره اندیشی کنند که بهترین پیشنهاد، که تمامی مردم این منطقه و دیگر مسافرانی که از جاهای دیگر در این منطقه پیاده می شوند، خواهان احداث پل هوایی عابر پیاده است، تا بیش از این شاهد مرگ همشهریان و عزیزان خود نباشیم.

از مسئولین محترم و متولی امر در این موضوع بالاخص نمایندگان شهرستان های بهبهان و بهمئی در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران این دو شهرستان عاجزانه تقاضا داریم که به مطالبه و درخواست این مردم رسیدگی و اقدام فوری در جهت حل این معضل که مرگ انسان ها و همنوعان خود را به همراه دارد، را انجام دهند تا دیگر شاهد بی سرپرستی هیچ خانواده ای نباشیم.

ان شاءالله در روزهای آتی منتظر شنیدن خبری خوش از مسئولان امر در این موضوع هستیم.

م. آوای ماغر

نظر جدید
پربازدیدها