سه شنبه، 30 دی 1399 00:00 کد مقاله : 13991030001
امین روانان
سخنگوی فراکسیون جبهه انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه تحریم مواد غذایی و دارو مستقیما سلامت مردم ایران را هدف قرار داده است اما شعارهای حقوق بشری مقاما ...
یوسفی: تحریم‌های آمریکا مستقیما سلامت مردم را هدف قرار داده است

 

رهیافت جنوب "مجتبی یوسفی به خبرنگار ما گفت : با اشاره به ادعای بایدن برای اهمیت به سلامت انسان ها، بیان کرد: ما شاهد هستیم بعضا شعارهایی در سیاست مطرح می شود به خصوص از سوی کشورهایی نظیر آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی که گوش فلک را در بحث حقوق بشر کر می کند اما در عمل حقوق تمام ملت ها را زیرپا می گذارند. 

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال افتضاحی که عملا آبروی آمریکایی ها را با این همه ادعا در بحث دموکراسی برد. خودشان به صراحت گفتند در انتخابات آمریکا تقلب گسترده شده و بعد با مردمی که اعتراض کردند با بدترین نوع برخورد کردند. آن ها حتی برای حقوق مردم خود ارزش قائل نیستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: ما فراموش نمی کنیم که بایدن مسئولیت هایی از مجلس آمریکا گرفته تا معاونت اوباما را عهده دار بوده و در اعمال تحریم هایی که سلامت مردم را هدف قرار داده، نقش داشته است. خود خانم کلینتون می گوید ما داعش را به وجود آورده و به عنوان سربازان جنگ نیابتی برای کشتن مردم به منطقه فرستاده ایم‌. حتی شاهد بودیم پای داعش به کشورهای غیر اسلامی نظیر فرانسه نیز باز شد و در آنجا نیز آدم کشی کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: سیاست های خصمانه آمریکایی سلامت و امنیت همه مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. تحریم هایی که آمریکایی ها علیه ایران در حوزه دارویی اعمال کرده اند، مستقیما سلامت مردم را هدف قرار داده است. انسولینی که حیات یک بیمار دیابتی به آن وابسته است، به انرژی هسته ای چه ربطی دارد که آن را نیز تحریم کرده اند؟ تحریم داروهای بیماران پروانه ای که خیلی از آن ها نوجوانان و کودکان هستند، برای انرژی هسته ای یا موشک کاربرد دارد؟

وی افزود: تحریم های ظالمانه آمریکایی ها حتی سلامت کودکان را نیز به مخاطره می اندازد. شعارهای حقوق بشر آنان گوش فلک را کر کرده است اما در عمل برخورد دیگری دارند. تا وقتی که رفتار آن ها با مردم تغییری نکند؛ این وعده ها توخالی است. سیاست های خصمانه آمریکایی دشمن بشریت هست.

یوسفی در پایان با بیان اینکه در طول سالیان گذشته خوی استکباری آمریکا تغییری نکرده است، گفت: متاسفانه ما در طول تمام این سال ها تنها شاهد بودیم که نوع دیالوگ روسای جمهور آمریکا عوض می شود وگرنه سیاست استکباری آنان پابرجاست. این روزها نیز عده ای به واکسن های آمریکایی باور دارند اما واقعیت این است که اگر آنها واکسن قطعی داشتند خودشان روزی چند هزار تلفات نمی دادند. چطور تحریم های دارویی همچنان علیه مردم ایران پابرجاست اما آن ها درصدد اهدای واکسن برآمده اند؟ 

نظر جدید
پربازدیدها