چهارشنبه، 24 دی 1399 00:00 کد مقاله : 13991024001
امین روانان
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار تخصیص آب در حوزه آبریز کارون بزرگ شد و گفت: سهم ابلاغ شده از طرف وزارت نیرو برای کل استان ۲۳۶ ...
خواستار تخصیص آب به کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آبریز کارون بزرگ هستیم

.

رهیافت جنوب ر:"مهدی روشنفکر" روز سه شنبه ۲۳ دی ماه در نشست با برخی مسئولان کشوری حداقل نیاز آبی مردم استان از این حوضه را ۸۱۰ میلیون متر مکعب با احتساب نیازهای زیست محیطی و پایداری جریان رودخانه دانست و افزود: تکمیل عملیات اجرایی باقیمانده سد تنگ سرخ و تامین اعتبار مورد نیاز به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان ضروری است.
وی تصریج کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر نسبت به تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان برای سامانه انتقال و تصفیه خانه شهر یاسوج چاره اندیشی کنند تا مردم این دیار از دولت در ماه‌های پایانی یک خاطره خوش به یادگار داشته باشند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری، همراهی و اقدام وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه در زمینه اخذ مجوز ماده ۲۳ سد سقاوه مارگون شد و اظهار کرد: پیگیر اختصاص اعتبار لازم برای طرح‌های در دست مطالعه بخش آب از محل ردیف‌های متفرقه در لایحه بودجه هستیم که امیدوارم منتج به نتیجه شود.
"سعید محمد" فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء نیز در این نشست تاکید کرد: قرارگاه در پروژه سد تنگ سرخ نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان مطالبات دارد که قول می‌دهیم اجازه تعطیلی کارگاه را ندهیم و همچنان فعالیت اجرایی ادامه داشته باشد.
"علی نیکزاد" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: انتظار می‌رود وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه برای صدور مجوز ماده ۲۳ سد سقاوه تدبیری کنند تا مردم از مزایای این طرح بزرگ بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه امیدوارم با پیگیری نماینده بویراحمد موضوع ماده ۵۶ سد تنگ سرخ از طریق رایزنی با یکی از بانک‌ها به سرانجام برسد، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برای به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی همکاری با مجموعه دولت را دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سد تنگ سرخ و آبرسانی ۴ شهر دهدشت، سوق، چرام، لنده، پیگیری برای اجرای ماده ۵۶ سد تنگ سرخ از طریق بانک‌ها و موافقت با ماده ۲۳ سد سقاوه از طریق شرکت مدیریت منابع آب ایران و پیگیری از طریق سازمان برنامه و بودجه از جمله مصوبات این نشست بوده است.
گفتنی است؛ مشکلات پروژه‌های آبی دارای ردیف ملی و برخی طرح‌های در دست مطالعه کهگیلویه و بویراحمد با حضور نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مهدی روشنفکر نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار محمد فرمانده فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء، تقی زاده خامسی معاون آب و آبفا وزارت نیرو و رئیس شرکت منابع آب ایران و برخی از مسئولان و کارشناسان بررسی شد.
لازم به ذکر است که؛ "مهدی روشنفکر" در هفته‌های اخیر در زمینه تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در استان کهگیلویه و بویراحمد نشست‌های را با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و پورمحمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی این سازمان داشته است.
انتهای پیام

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها