دوشنبه، 22 دی 1399 00:00 کد مقاله : 13991022005
امین روانان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود دلالان و واسطه ها جهت فروش تولیدات کسب و کارهای خانگی از جمله نقاط ضعف متقاضیان راه اندازی ک ...
وجود دلالان برای فروش تولیدات کسب و کارهای خانگی از نقاط ضعف این عرصه است

 

رهیافت جنوب :«مجید صفایی» افزود: نظارت و ارزیابی، آموزش های صحیح و اصولی و بنیادی، دسترسی به بازارهای فروش، حمایت های مالی از طریق پرداخت تسهیلات به افراد واجد شرایط،  جلوگیری از هدر رفت سرمایه با پرداخت تسهیلات به افراد صلاحیت های لازم را دارند و جلوگیری از مدرک‌گرایی در توسعه مشاغل خانگی این استان موثر هستند.

وی اظهارکرد: بدلیل اجرای نادرست قوانین و مقررات موجود، مشاغل خانگی در استان ما موفق نخواهد بود و کسب و کارهای خرد و خانگی بی انگیزه و در نهایت فراموش خواهند شد و یا علاقمندان کمی تمایل به این‌گونه کسب و کارها را نشان داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آموزش و توانمندسازی، ایجاد شبکه کسب و کار، توجه به بازاریابی و فروش محصولات، اعطای تسهیلات و حمایت از پشتیبانان در جهت حمایت از توسعه مشاغل خانگی در استان اهمیت زیادی دارند.

صفایی تصریح کرد: تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی تکمیلی کشاورزی، عشایری و امو  تولیدات گیاهان دارویی، صنایع دستی، فرش دستبافت، تولیدی صنعت و خدمات، فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ترتیب مهمترین ظرفیت‌های و فرصت‌های مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی تولید انواع دست بافته های داری با توجه به فرهنگ مردم استان و قدمت این هنر صنعت در استان ظرفیت و زمینه قابلیت توسعه بازار در سطح منطقه، ملی و فرا ملی را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نشناختن بازارهای هدف، به روز نبودن و متناسب با شرایط حاضر فعالیت نکردن، آشنایی نداشتن با فنون بازاریابی الکترونیکی و مجازی و وجود دلالان و واسطه ها جهت فروش تولیدات کسب و کارهای خانگی از جمله نقاط ضعف متقاضیان راه اندازی کسب و کار خانگی می باشند.

صفایی تاکید کرد: متاسفانه حمایت نکردن از افرادی که تخصص های مربوطه را دارند، نظارت نکردن دقیق بر مشاغل خانگی، حمایت مالی نشدن از کسانی که نیازمند واقعی و کننده کار هستند و اولویت داشتن روابط بر ضوابط در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی باعث بی‌انگیزگی و رونق و توسعه یافتن مشاغل خانگی می شود.

وی اظهارکرد: موثر بودن مشاغل خانگی در توسعه مشاغل خانگی در این استان بستگی به شرایط و وضعیت های مختلف دارد ضمناً نحوه اجرا، نظارت و در نهایت ارزیابی بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت انواع زیورآلات سنتی، چرم‌دوزی، معرق و منبت، سفال و سرامیک، میناکاری و ملیله کاری مشاغل خانگی مناسب با فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاه‌هاست.

صفایی افزود: دوخت انواع لباس‌های محلی زنانه و مردانه بافت انواع دست بافته های داری از جمله گلیم، جاجیم و... مشاغل خانگی مناسب زنان با توجه به فرهنگ استان است.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی مزیت دار متناسب با نیروی کار بالقوه برای شهرستان بویراحمد دوخت البسه محلی و چرم دوزی، برای شهرستان دنا بافت انواع گلیم نقش برجسته ساده دورو، شهرستان کهگیلویه در روستای درغک بخش دیشموک در شهرستان چرا گلیم ساده در شهرستان لنده وریس بافی، در شهرستان بهمئی گلیم ساده دورو، در شهرستان گچساران بافت انواع گلیم ساده دورو، سوزنی و جاجیم و هر شهرستان باشت گلیم ساده دورو است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محصولات تولید شده صنایع دستی از طریق مشاغل خانگی استان بازار فروش متوسطی در سطح استان دارند.

صفایی بیان کرد: وضعیت بازار برای محصولات تولید شده مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد فراتر از نیاز کشور است.

انتهای پیام

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها