دوشنبه، 22 دی 1399 00:00 کد مقاله : 13991022004
امین روانان
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد چهارفصل و دارای ظرفیت‌ها و ویژگی‌های خاصی است و هر نقطه از این استان ظرفیت های مت ...
پتروشیمی گچساران پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد

رهیافت جنوب :معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی گچساران پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح و به بهره برداری می رسد.

«حشمت الله صمیمی دوست» روز یکشنبه ۲۱ دی ماه در نشست کارگروه مهارت آموزی و اشتغال سربازان وظیفه نیروهای مسلح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پتروشیمی گچساران با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح و به بهره برداری می رسد. هم اکنون ۲۰۰۰نفر در این پتروشیمی مشغول به کار هستند.

وی اظهارکرد: پتروشیمی دهدشت در حال حاضر ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد البته تمام منابع مورد نیاز این پتروشیمی تامین شده است.

مهارت آموزی متناسب با پتانسیل‌ها

صمیمی دوست تصریح کرد: باید در سطح استان جهت آموزش و مهارت آموزی طوری برنامه ریزی شود که نیروی ماهر و دارای مهارت مورد نیاز و مطابق با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را از هم اکنون آموزش دهیم تا هنگام بهره برداری از واحدهای در حال احداث برای نیروی کار لازم مشکلی نداشته باشیم.

وی با اشاره به طرح کارورزی ادامه داد: در صورتی که افراد دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی در واحدهای تولیدی بخشهای مختلف و واحدهای صنفی جذب شوند دولت تا دو سال بیمه و یک سوم آنها را پرداخت خواهد کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسل‌های استان در رابطه با گیاهان دارویی عنوان کرد: دپارتمان گیاهان دارویی از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد داده شده است.

صمیم دوست تاکید کرد: ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار اراضی استان را می توان زیر کشت گیاهان دارویی برد که صنایع دو واحد دیگر نیز در شهرستان بویراحمد و باشت در حال ساخت و راه اندازی هستند.

وی افزود: باید در جهت مهارت آموزی و آموزش، افراد جویای کار و سربازان را به سمت رشته های نوین و مورد نیاز استان هدایت کنیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز در زمینه واردات و صادرات کمتر کار شده که می طلبد متولیان امر در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای توانمندسازی افراد جویای کار و سربازان

صمیمی دوست با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی بعنوان یک نهاد انقلابی و فعال در زمینه آموزش و مهارت آموزی اظهارکرد: در سطح استان از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی جهت توانمندسازی و آموزش افراد جویای کار و سربازان استفاده کنیم و دستگاه‌های مختلف نیز می توانند از ظرفیت های این نهاد بهره لازم را ببرند.

همچنین سید محمد قائم کاظمی بیدک، رئیس جهادانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: طی سال ۹۸- ۹۹  تعهد ما برای آموزش سربازان ۱۰۰۰نفر بود که ۱۰۵۲ نفر در سطح استان آموزش داده شدند.

وی افزود: در زمینه مهارت های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی هر نفر 48 ساعت (24 ساعت نظری و 24 ساعت عملی) آموزش دیده اند.

کاظمی اظهارکرد: در رابطه با مهارتهای زندگی هر نفر 32 ساعت اموزش دیده که 27 ساعت نظری و 5 ساعت عملی بوده است.

رئیس جهادانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جهاددانشگاهی استان در زمینه های مختلف از جمله آموزش کوتاه مدت و بلند مدت، پژوهش و فرهنگی امکانات و لازم را دارد و در این زمینه آماده همکاری با دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی است.

 

گفتنی است که نشست کارگروه مهارت آموزی و اشتغال سربازان وظیفه نیروهای مسلح استان کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه ۲۱ دی ماه با حضور معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جهاددانشگاهی استان و سایر اعضا برگزار شد.

انتهای پیام

نظر جدید
پربازدیدها