دوشنبه، 22 دی 1399 00:00 کد مقاله : 13991022003
امین روانان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:دستگاهای اجرایی در سال ۹۸ با جذب افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال تهاتر دراستفاده از این ظرفیت پیشتاز هستند.
دستگاهای اجرایی کهگیلویه وبویراحمد دراستفاده ازظرفیت تهاتر پیشتازهستند

رهیافت جنوب :حسین کلانتری روز یکشنبه در نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دستگاه های اجرایی این استان در سال ۹۸ افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال تهاتر جذب کردند که نسبت به سال ۹۷ بیش از ۲۲۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: جهش ۲۲۰ درصدی کهگیلویه و بویراحمد در استفاده از ظرفیت تهاتر نشان دهنده عملکرد خوب نظام بانکی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی این استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت تبصره ۵ قانون بودجه(تهاتر) را فرصتی  برای جذب اعتبارات دانست و بیان کرد: جذب اعتبارات بیشتر یعنی افزایش ثروت، رونق، تولید و اشتغال و هر کسی بتواند از  این فرصت استفاده کند گام بزرگی برداشته است.

کلانتری عنوان کرد:دولت با تضمین گردش مالی بخش خصوصی در بانک‌ها شرایط را برای مشارکت بانک‌ها در اعطای فرصت‌های جدید سرمایه گذاری فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه دولت تمام گردش مالی این بخش را در فرایند بانکی تضمین می‌کند ابراز داشت: به همین دلیل تهاتر بدهی دولت و بخش خصوصی یکی از مطمئن‌ترین راه‌های ممکن برای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد است. 

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول جذب تسهیلات را در کشور دارد گفت: میزان پرداخت تسهیلات بانکی در این استان ۱۱۵ درصد است در حالی پرداخت در  کشور ۸۵ درصد است.

وی  کاهش نرخ بیکاری از ۱۳.۳ به ۱۰.۸ را نتیجه تلاش بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: جذب تسهیلات بانکی راهکاری مهم برای کاهش بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به کمبود نقدینگی و کاهش درآمدهای ناشی از نفت در کشور اشاره کرد گفت: پرداخت مطالبات معوق بانک‌ها، دولت، تامین اجتماعی، شبکه مالیاتی و بخش خصوصی از مزایای تهاتر است.

غضنفر آرام با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۸ با جذب افزون بر یک هزار میلیارد ریال تهاتر با جهش چشمگیری نسبت به سال قبل همراه بود اظهار داشت: دولت در سال جاری هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به فعالان بخش خصوصی این استان بدهکار است که این مبلغ از طریق تهاتر تامین و پرداخت می‌شود.

نظر جدید
پربازدیدها