دوشنبه، 22 دی 1399 00:00 کد مقاله : 13991022002
امین روانان
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: مالکیت فرودگاه گچساران از شرکت نفت به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شد و از این پس راهبری و مدیریت این فرودگاه زیر نظر فرودگاه شهدای ...
فرودگاه نفتی گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج واگذار شد

به گزارش رهیافت جنوب :عنایت انصاری فرد ا ظهار داشت: پیش از این مسئولیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی اداره کل فرودگاه‌های استان خوزستان واگذار شده بود.

وی افزود: این فرودگاه‌ها پیش از این توسط وزارت نفت اداره می‌شد.

مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: بر اساس توافق نامه ۲ وزارت خانه راه و شهرسازی و وزارت نفت، ۸ فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شده است.

انصاری فرد ابراز داشت: واگذاری مالکیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج با پیگیری های مدیریت این فرودگاه و حمایت های مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد رقم خورده است.

انتظار می رود با مهیا شدن زیرساخت های لازم در فرودگاه گچساران و افزایش پروازهای آن فرودگاه و وجود این دو فرودگاه در استان، فرودگاه مرکز استان به سطح اداره کل ارتقا یابد.

تعداد پروازهای فرودگاه‌های گچساران در سال ۱۳۹۲، ۱۴۸ پرواز در سال بود که هم اکنون به ۲۶۰ پرواز افزایش یافته است.

طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعالیت دولت دهم افزایش یافت.

فرودگاه گچساران می تواند به فرصتی برای بهره مندی جمعیت ۴۰۰هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی تبدیل شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.

شهر دوگنبدان مرکز شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

شهرستان گچساران یکی از مناطق مهم تولیدکننده نفت خام ایران است.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.

در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.

ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در فرودگاه یاسوج انجام شد.

pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شده و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

نظر جدید
پربازدیدها