یکشنبه، 21 دی 1399 00:00 کد مقاله : 13991021001
امین روانان
شهردار و رییس شورای شهر دیشموک خواستار پیگیری مطالبات بخش از سوی امام جمعه کهگیلویه شدند.
مدیریت شهری دیشموک دست به دامان امام جمعه کهگیلویه شدند/آب شربی که برای استحمام هم قابل استفاده نیست

به گزارش رهیافت جنوب :از کهگیلویه، شهردار، رئیس و یک عضو شورای شهر دیشموک با امام جمعه شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

اقبال اکبری در این دیدار با اشاره به پتانسل‌های بخش دیشموک اظهار داشت: با وجود غنی بودن از منابع طبیعی از ظرفیت‌های موجود برای توسعه بخش استفاده نشده است.

شهردار دیشموک گفت: خدمات ارائه شده در دیشموک کمرنگ است امیدواریم بنیاد علوی منشا خیر باشد.

وی با قدردانی از سرکشی‌های امام جمعه به دیشموک خواستار توجه ویژه به بخش شد و گفت: از پدر معنوی شهرستان انتظار داریم توجه ویژه به دیشموک داشته باشد.

اکبری تصریح کرد: بخش دیشموک بستر ارتقا به شهرستان دارد می‌طلبد این موضوع پیگیری شود.

همچنین جعفری به موقعیت جغرافیایی دیشموک اشاره کرد و گفت: پاتاوه، آجم و رودریش 70 کیلومتر با مرکز بخش فاصله دارند بعد مسافت باعث شده از خدمات شهرستان کمتر برخوردار شوند.

رئیس شورای شهر دیشموک افزود: اگر قرار است تقسیمات جغرافیایی در شهرستان صورت بگیرد دیشموک با دارا بودن همه ظرفیت‌ها شایسته ارتقا است ضمن اینکه رقیب قرار دادن چاروسا برای ارتقا زیبنده نیست و مخالفتی با شهرستان شدن این بخش نداریم.

قاسم جعفری اضافه کرد: راه‌های مواصلاتی دیشموک وضعیت مطلوبی ندارند مسیر قلعه‌رئیسی به بخش در شرایط نامناسبی است و وعده‌های بهسازی عملی نشده است.

 

وی با بیان اینکه آب شرب دیشموک برای استحمام مسؤولان هم قابل استفاده نیست، افزود: از امام جمعه می‌خواهیم به عنوان صدای رسای مردم مشکلات دیشموک را پیگیری کند.

همچنین حافظی عضو شورای شهر دیشموک محرومیت این بخش را نتیجه بی‌توجهی مسؤولان خواند و گفت: با توجه ویژه به حوزه گردشگری، گیاهان دارویی و استفاده از آبهای روان می‌شود بخش را از محرومیت نجات داد.

حافظی تصریح کرد: با وجود پتانسیل خوب نیروی انسانی اما در شهرستان و استان بکار گرفته نمی‌شوند.

عضو شورای شهر دیشموک گفت: چطور فرزندان دیشموک در سایر استان‌ها می‌توانند در راس باشند اما در شهرستان و استان بکار گرفته نمی شوند؟ ایا می خواهند ما را متهم به بیسوادی کنند!

 

حافظی گفت: این در حالی است که جوانان دیشموک تحصیل کرده در دانشگاه‌های پایتخت و سایر استان‌های کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در سایر استان‌ها استاندار، فرماندار و مدیران کل داریم، افزود: نیروی دیشموکی می‌تواند در راس مدیریتی خوزستان باشد اما در استان ما حتی به عنوان یک کارشناس هم استفاده نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر نیز با بیان اینکه نظام اسلامی خدمات خوبی در کشور ارائه داده است، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب ایران اسلامی به جایگاهی رسید که دنیا برای اتخاذ هر تصمیمی باید از ایران کسب اجازه کند.

 

امام جمعه کهگیلویه گفت: نبود طرح جامع توسعه از موانع موجود در این بخش است می‌طلبد کارشناسان و نخبگان برای ایجاد طرح توسعه بخش وارد عمل شوند.

وی با اشاره به قابل حل بودن برخی از مشکلات گفت: جاده دسترسی به رودریش از 0 کیلومتر به 2 کیلومتر تقلیل یافت.

وحدانی‌فر آب شرب و کشاورزی را اولویت مهم دیشموک خواند و گفت: باید نگاه بلندمدت به توسعه یافتگی این بخش داشت.

وی استقرار بنیاد علوی را ظرفیت خوبی برای رسیدگی به دیشموک دانست و افزود: طرح‌های توجیهی به بنیاد ارائه شود تا اجرا کنند.

انتهای پیام/82016

نظر جدید
پربازدیدها