شنبه، 20 دی 1399 00:00 کد مقاله : 13991020010
امین روانان
حراست نقش مهم و تاثیر گذاری در فرایند و چرخه کار، صیانت از تاسیسات صنعت نفت و منابع انسانی و ایجاد بسترهای مناسب شغلی بر عهده دارد و در این مسیر همراه، همفکر و حامی کارکن ...
دستگیری باند سرقت لوله های شرکت نفت توسط حراست نفت و گاز آغاجاری /بالندگی شرکت نفت وگاز اغاجاری بدون اقتدار حافظان امنیت و حراست ممکن نیست

به گزارش رهیافت جنوب "الله مراد کمایی :رِیس حراست نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: حراست در روند کار و تحقق برنامه های پیش بینی شده از نقش موثر و حائز اهمیتی برخوردار است و در همین راستا و پیرو فرمایشات مقام عالی وزارت نفت با  تخلفات احتمالی سازمان یافته قاطعانه برخورد خواهد شد.

کمایی افزود: اولین خدمت نامحسوس حراست تامین امنیت محیط کار برای کارکنان است، اما وظیفه دیگری که حراست برعهده دارد، حفاظت و حراست از تاسیسات به خصوص خطوط انتقال نفت است، بنابراین حفظ و حراست اين خطوط، مورد اهميت واقع شده است.

کمایی ضمن اشاره به اهمیت حراست از تاسیسات نفتی می گوید: بدون ترديد از مهمترين اقدامات در شرکت نفت و گاز آغاجاری صیانت از تاسیسات نفتی است  

وی گفت : در ساعت ۲۳ جمعه مورخ ۹۹/۱۰/۱۹ پس از چند روز عملیات شناسایی و کمین و با اطلاع رسانی عوامل کمین مستقر در محیط با اعزام تعداد۴ اکیپ متشکل از یگانهای فیزیکی ،نیروهای واکنش سریع و قضایی حراست نفت یک باند سارق لوله در حین ارتکاب جرم در میدان نفتی آغاجاری شناسایی و دستگیر شدند در این راستا مجرمین با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی گردیدند.

رئیس حراست نفت و گاز آغاجاری ضمن اعلام این خبر بیان کرد؛ سارقین با برش لوله ها در قطعات ۲ متری در مسیر پمپ سایت شرکت، جنب روستای ابوسخیلات پس از برش، انتقال ، تجمیع و اختفا آنها در دره های ۵ کیلومتری محل برش، اقدام به سرقت می نمودند ،میدان نفتی آغاجاری در مناطق کوهستانی و اقع شده است و گریز گاههای متعددی دارد. 

با تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی حراست نفت آغاجاری در صیانت از اموال و دارایی های شرکت ،حاشیه امنی برای سارقین و معارضین وجود ندارد.

شایان ذکر است شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري يكي از پنج شركت بهره برداري تابع شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب است كه راهبري عمليات توليد ، فرآورش و انتقال نفت و گاز را در 45 واحد عملياتي از هشت ميدان نفتي (آغاجاري، كرنج، پرنج ، پارسي ، رامشير، رگ سفيد1، پازنان1 و مارون) را با فعاليت 12 واحد بهره برداري، 8 كارخانه گاز و گاز مايع ،‌18  ايستگاه تقويت فشار و تزريق گاز،  4 واحد نمكزدايي را بر عهده دارد و 25%درصد نفت مناطق نفتخيز جنوب را توليد مي نمايد .
و بيش از 30% مايعات گازي خوراك پتروشيمي بندر امام خميني (ره) و توليد روزانه در حدود 11000 بشكه در روز نفتا بخشي از خوراك مورد نياز شركت پتروشيمي بوعلي را تامين مي كند.   

                                                                                                       
شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري با گستردگي 25 هزار كيلومتر مربع پراكندگي در نقاط كوهستاني و صعب العبور استانهاي خوزستان، كهگيلويه و بوير احمد و سواحل استان بوشهر قرار دارد .
اين شركت با توليد حدود20% نفت توليدي كشور سهم بسزايي را در توسعه و آباداني ايران اسلامي ايفا مي كند

دستگیری باند سرقت لوله های شرکت نفت توسط حراست نفت و گاز آغاجاری /بالندگی شرکت نفت وگاز اغاجاری بدون اقتدار حافظان امنیت و حراست ممکن نیست

نظر جدید
پربازدیدها