سه شنبه، 09 دی 1399 00:00 کد مقاله : 13991009001
امین روانان
معاون اقتصادی وزیر کار با بیان اینکه در سه سال گذشته از مهمترین موضوعات شورای اشتغال کشور ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است، گفت: سالانه 600 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد ...
ایجاد سالانه 600 هزار فرصت شغلی در کشور

رهیافت جنوب :حجت اله میرزایی  اظهار کرد: طرح های فعال بازار کار که مهمترین آن طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی است که برای اجرای این طرح یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به پروژه هایی که در حوزه روستایی اجرا می شود هم در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات اختصاص  داده شد.

 وی ادامه داد: این میزان اعتبار برای صنایع تبدیلی  و در حوزه خدمات در زمینه گردشگری و خدمات حمل و نقل و بسته بندی  تسهیلات با سودکم بهره به متقاضیان ایجاد اشتغال تخصیص داده می شود.

 معاون اقتصادی وزیر کار با اشاره به اینکه با پرداخت  این تسهیلات به شکل گیری اشتغال روستایی  کمک کرده است، عنوان کرد: این یک سیاست کارورزی است که با تامین بخشی از دستمزد نیروی کار دانش آموخته در مدت معینی بین 6 ماه الی یک سال مشغول به کار می شوند  و بخشی از دستمزد این نیروها پرداخت می شود.

 میرزایی ابراز کرد: معمولا این افراد توانمندی پیدا کرده و در همان بنگاه ها مشغول به کار و جذب می شوند.

 وی با بیان اینکه در سه سال گذشته از مهمترین موضوعات شورای اشتغال کشور  ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بوده است، خاطرنشان کرد: سالانه 600 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود.

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها