دوشنبه، 08 دی 1399 00:00 کد مقاله : 13991008001
امین روانان
فرماندار دشت آزادگان گفت: روند عادی صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز تجاری چذابه در غرب خوزستان بدون محدودیت و مشکلی ادامه دارد.
روند عادی صادرات کالای غیرنفتی از مرز تجاری چذابه ادامه دارد

به گزارش رهیافت جنوب :حمید سیلاوی  افزود:صادرات کالا به عراق از مرز تجاری چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز به صورت روزانه از ساعت هفت صبح و تا ۱۸ بعدازظهر غیر از روزهای تعطیل رسمی ادامه دارد و هیچ اختلالی در روند صادرات کالا ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه محدودیت‌ تردد مسافری از سوی دولت عراق در مرزهای زمینی اعمال می‌شود بیان کرد:حدود یک سال است که عزیمت زائران به شهرهای مقدس عراق به دلیل خطر ناشی از شیوع ویروس کرونا و ناآرامی سیاسی درعراق متوقف شده و در ایام اربعین امسال نیز با توافق مسوولان ۲ کشور به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا ، هیچ زائر ایرانی به شهرهای مقدس عراق سفر نکرد.
فرماندار دشت آزادگان با اشاره به اینکه برای فعال نگه داشتن مرز تجاری چذابه به صورت منظم با طرف عراقی در حال مذاکره هستیم افزود:صادرات کالا از مرز چذابه از زمان بازگشایی دوباره این مرز از مرداد امسال نظام‌مندتر و روان‌تر شده است.
سیلاوی افزود: روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز چذابه به عراق صادر می‌شود.   
تره بار ، میوه ، مواد لبنی ، مصالح ساختمانی ، کاشی و سرامیک ، کلینکر(ماده اولیه تولید سیمان) ، سیمان سفید و برخی کالاهای خانگی از مهمترین اقلام صادراتی به عراق است.
صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز تجاری شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر و در محدوده منطقه آزاد اروند نیز بدون وقفه ادامه دارد.

اجاره ورود بیماران عراقی برای معالجه به کشور
فرماندار دشت آزادگان گفت: بیماران عراقی اجازه دارند برای مراجعه به مراکز درمانی خوزستان از مرز چذابه وارد کشور شوند.
سیلاوی افزود: ورود بیماران عراقی برای ادامه معالجه در بیمارستان‌ها و کسانی که نسبت خانوادگی با شهروندان ایرانی دارند با رعایت کامل مقررات و تشریفات گمرکی و اجرای شیوه نامه‌های کرونایی و قرنطینه به کشور از مرز چذابه مانعی ندارد.
وی گفت: ورود گردشگران و زائران عراقی به کشور از مرز چذابه بر اساس توافق مسوولان ۲ کشور همچنان ممنوع است.
مرزهای زمینی چذابه وشلمچه و مرز دریایی خرمشهر به‌تدریج از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا و از مهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بازگشایی شدند.

نظر جدید
پربازدیدها