یکشنبه، 30 آذر 1399 00:00 کد مقاله : 13990930001
امین روانان
امروز مدیر جوان شرکت فولاد اکسین، با اقتدار از تولید ۵۴۸ هزار تُن انواع ورق‌های فولادی گفت. افتخاری که شاید تا پیش از این تصورش هم،‌ دور از ذهن بود.
فولاد اکسین نگین درخشان صنعت نورد کشور

رهیافت جنوب به قلم «امین روانان »وقتی سخن از عزم و اراده در میان باشد، هر ناممکنی، ممکن می‌شود. در روزگاری که تحریم‌های ظالمانه، مسیر  تعامل با جهان را دشوار کرده، جوانان خطه‌ی جنوب با توکل و  الگو قرار دادن منویات رهبری، قدم در راهی گذاشتند که جز با دل شیر به انتها رسیدنش ممکن نبود.

سالها گذشت، سالهایی که هر روزش میدان جنگ بود. جنگی نابرابر با اهریمنی که آمده بود، به زعم افکار باطل، ایران اسلامی را زمین‌گیر کند. غافل از اینکه ما از تبار فاتحان خرمشهر و ناجیان حصر آبادان هستیم. ادامه‌دهنده‌ی مسیر سرداران شهید هاشمی و فراجوانی. زاده هور العظیم و پا گرفته در کارون خروشان. 

فولاد اکسین با همت جوانانی راه‌اندازی شد که به فرموده رهبر معظم انقلاب( مدظله‌العالی ) چشم چراغ کشور هستند. جهاد تازه شروع شد.  با گرم شدن خط تولید، ثمره‌ی مجاهدت‌های شبانه‌روزی، غیرت ایرانی نمایان شد. فولاد گداخته با تمام هیبت، سر تعظیم فرود آورد و در میان چرخ و صحفه اکسین به نوردی تبدیل شد که سالها دغدغه‌ی صنعت بود‌. 

به لطف تحریم که آمده بود صنعت ایران اسلامي را فلج کند، نگاه‌ها به سمت توان داخلی معطوف شد. یکی‌یکی آمدند و زبان به تحسین همت و اراده‌ی آهنین گشودند. دیگر کسی سراغ از واردات نمی‌گرفت. دیگر کسی نگاه ملتمسانه به تولیدکننده‌ی خارجی نداشت. فولاد اکسین به نگین درخشان صنعت فولاد تبدیل شد. با راه‌اندازی خط تولید، جوانان نخبه مشغول به کار شدند و خانواده‌ی بزرگ فولاد اکسین خود را به ایران و جهان شناساند.

امروز مدیر جوان شرکت فولاد اکسین، با اقتدار از تولید ۵۴۸ هزار تُن انواع ورق‌های فولادی گفت. افتخاری که شاید تا پیش از این تصورش هم،‌ دور از ذهن بود.  باور کنید، بی‌انصافی است، زحمات چندین ساله‌ی کارکنان شرکت فولاد اکسین به راحتی و با چند کلمه‌ی که شاید از روی اطلاعات ناقص به زبان رانده شده‌ است،‌ ناديده گرفته شود.

شرکت فولاد اکسین و مجموعه با دانش هیئت مدیره  دست یاری به سمت کسانی دراز می‌کندکه  تجربیاتی  در صنعت نورد دارند. هر‌کس، بتواند در مسیر تعالی این مجموعه عظیم  قدمی بردارد، قدم بر دیدگان ما گذاشته است.

امید که در آینده نزدیک، همت و اراده،‌ جوانان ایرانی به فتح بازارهای جهانی در صنایع مختلف بینجامد. آرزویی که وجود میلیون‌ها جوان نخبه در کنار تجربیات موی‌سپیدان عرصه صنعت، دست‌یافتنی است.

نظر جدید
پربازدیدها