سه شنبه، 25 آذر 1399 00:00 کد مقاله : 13990925012
امین روانان
یا به من حق نمی‌دهید که باور کنم که احتمالاً استان کهگیلویه و بویراحمد «بی مهندس» بوده و بدتر از آن در کشور به این بزرگی حتما مهندسی پیدا نشده که بخواهد وارد این استان شو ...
بلاتکلیفی در معاونت عمرانی  استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارداستان بی‌مهندس

رهیافت جنوب :متن ارسالی: علی پارسایی :بدون شک فکر کردن به این موضوع که هیچ مهندسی در محل سکونتت وجود ندارد و بدتر از آن هیچ مهندسی هم حاضر نیست که به استانت بیاید، بسیار سخت و دردآور است. اما متاسفانه گویا هم اکنون من در استانی زندگی می‌کنم که به این معضل دچار شده و هر روز خبرهایی می‌شنوم که اگر بخواهم آنها را بپذیرم باید به یقین باور داشته باشم که من در استانی «بی مهندس» زندگی می‌کنم! شاید خوانندگان این حرف مرا مضحک بدانند و بگویند که در هر کوچه از استان کهگیلویه و بویراحمد ده‌ها مهندس زندگی می‌کنند، البته من هم بر همین باور بودم، اما با اتفاقاتی که می‌بینم انگار باید به باورهایی که داشته‌ام شک کنم.


 مدت زیادی است که معاون هماهنگی امور عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد با استعفای خود و یا هر موضوع دیگری کنار گذاشته شد و معاون محترم سیاسی و امنیتی استان که بر اساس شنیده‌ها مهندس هستند و  احتمالاً به دلیل نبود مهندس در استان و با وجود مشغله‌های فراوان حوزه سیاسی و امنیتی قبول زحمت فرمودند که تا پیدا شدن «یک نفر مهندس» این مسئولیت را برعهده بگیرند، که از این بابت به نوبه خودم از این مهندس عزیز که تا کنون این دو معاونت (یا بر اساس ضرب المثلی محلی: هَر دِ بَیرَحمَی)  با مسئولیت‌های سنگین را مدیریت کرده‌اند، تشکر می‌کنم. 

بلاتکلیفی در معاونت عمرانی کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد
استان بی‌مهندس
با توجه به اینکه مسئولان بلند پایه استان کهگیلویه و بویراحمد بومی نیستند!! به خودم گفتم که تا اینجای کار مشکلی نیست، شاید هیچ مهندسی را در استان کهگیلویه و بویراحمد ندیده‌اند و نمی‌شناسند! و باید کمی به آنها فرصت داد تا شخصی را پیدا کنند! هرچه بیشتر گذشت فهمیدم که انگار مهندسی در استان کهگیلویه و بویراحمد پیدا نکرده‌اند! و طبیعتاً فکر کردم که حتماً من اشتباه فکر می‌کردم و واقعاً مهندسی وجود ندارد!
بعد از آن شنیدم که قرار هست فردی خارج از استان انتخاب شود، با وجود اینکه بعضی‌ها مخالف نیروی غیر بومی هستند اما من دلخوش به این بودم که وقتی گستره‌ی انتخاب یک مهندس به اندازه «یک کشور» می‌شود  قطعاً  می‌توان مهندسی با تجربه، متخصص با مدیریتی مثال زدنی را انتخاب کرد و سکان معاونت هماهنگی امور عمرانی را به دستش سپرد و ما هم می‌توانیم از دریای تجارب ایشان بهره مند گردیم. دلخوش به همین موضوع‌ها بودم که خبری آمد که خبری در راه است و مدیران ارشد استان شخصی را در این گستره‌ی بزرگ پیدا کرده‌اند که قرار هست با «کاردانی بهداشتی» که دارد نظارت بر پروژه‌های عمرانی در مناطق شهری و روستایی را به بهترین شیوه انجام دهد با تخصص « مدیریت آموزشی» که دارد، هدایت و نظارت بر واحدهای استانی دستگاه‌های اجرائی در تهیه و تنظیم طرح‌های زیربنایی، اقتصادی و عمرانی با توجه به نیازها، تجارب و اولویت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام دهد!با استفاده از سابقه‌ای که در دوران دبیرستان به عنوان «عضو فعال پایگاه» داشته نظارت عالیه و مراقبت و هماهنگی در اجرا و پیشرفت برنامه‌های عمرانی را بر عهده بگیرد!


با توجه به اینکه «مسوول مرکز بهداشت» بوده قطعا می‌تواند اقدامات لازم در زمينه تشكيل جلسات شوراي آب، شوراي فني استان و شوراي برنامه ريزي و ساير شوراها و كميسيون ها و كميته هاي مربوطه را انجام دهد! و یقینا با توجه به اینکه «عضو فعال حزب کارگزاران» بوده پس باید باور کنیم که می تواند بررسي و تهيه قيمت‌هاي پايه استان کهگیلویه و بویراحمد و ضرايب منطقه‌اي با توجه به شرايط خاص هر منطقه و نظارت و بررسي اعتبارات شهرداري ها و نظارت بر اجراي آئين نامه مربوط به معادن در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و ده‌ها مسئولیت دیگر را انجام دهد! به نظر شما آیا به من حق نمی‌دهید که باور کنم که احتمالاً استان کهگیلویه و بویراحمد «بی مهندس» بوده و بدتر از آن در کشور به این بزرگی حتما مهندسی پیدا نشده که بخواهد وارد این استان شود و با وجود صرف اینهمه وقت فقط توانسته‌اند همچین شخصی را پیدا کنند! هر چند که امیدوارم این خبر کذب باشد. چرا که مطمئنم اگر مسئولان استانی یک بار دیگر اطرافشان را بررسی کنند قطعا به این نتیجه می رسند که این احتمال من احتمال اشتباهی بوده  و مهندسینی از همه‌ی طیف‌های سیاسی وجود دارد که می توانند این مسئولیت را بر عهده بگیرند  و با در نظر داشتن اینکه حوزه عمرانی و نظارت عمرانی می‌بایست فرای مسائل سیاسی باشد افراد زیادی هستند که می توان آنها را انتخاب کرد که مسائل سیاسی و جناحی را در امور نظارتی وارد نکند و صرفا جهت پیشرفت حوزه عمرانی بهترین نظارتها را انجام دهند. به امید روزی که انتخاب افراد برای چنین جایگاه هایی براساس شایستگی باشد نه مسائل سیاسی و جناحی.
والسلام 
------------------------
علی پارسایی

نظر جدید
پربازدیدها