سه شنبه، 25 آذر 1399 00:00 کد مقاله : 13990925009
امین روانان
معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور گفت: طرح همیاران اورژانس همچنان ادامه دارد و از سوی اورژانس تهران فعال است.
جداسازی آمبولانس‌های بیماران کرونایی

به گزارش رهیافت جنوب ، سید پژمان آقازاده در ویدیو کنفرانس خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بحث اپیدمی کرونا در کشور، آموزش‌های پیشگیری و مقابله با کرونا در اولویت اصلی آموزش‌های ما در اورژانس قرار دارد. متأسفانه کرونا بیماری‌های دیگری مانند بیماری‌های قلبی، فشارخون، سکته مغزی و … را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی ادامه داد: برخی از افراد هم که بیماری‌های حاد برایشان ایجاد می‌شود مانند سکته مغزی و قلبی و.. پیگیر مراحل درمانی‌ خود هستند اما عده دیگری که به بیماری‌های مزمن مانند فشارخون و … مبتلا هستند، به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا، مراحل درمانی خود را پیگیری نمی‌کنند؛ در نتیجه وضعیت بیماری‌شان وخیم‌تر می‌شود.

اقازاده اظهار کرد: به جز بیماری کرونا که در اولویت آموزشی قرار دارد، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در رابطه با بیماری‌های مزمن نیز در اولویت آگاهی‌ها قرار داده شده که افراد بدانند چگونه حتی با مراجعه نکردن به مراکز درمانی، می‌توانند بیماری خود را کنترل کنند.

وی در پاسخ به یک سوال درباره اینکه آیا آموزش پرسنل اورژانس در رابطه با بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفته است یا خیر؟ گفت: از سال گذشته که تقریباً این بیماری آغاز شد، ما هم مانند تمام دنیا با این بیماری آشنایی زیادی نداشتیم اما منطق و اصول پزشکی موجب می شد که اصول برخورد با بیماران تنفسی را در مواجهه با بیماران کرونایی رعایت کنیم. بر همین اساس همزمان با افزایش دانش در رابطه با بیماری کرونا، سعی کردیم آموزش‌های خودمراقبتی را به صورت آنلاین برای ۱۷ هزار پرسنل عملیاتی اورژانس برگزار کنیم. آموزش‌ها به صورت مستمر از ابتدای ورود کرونا به کشور شروع شد و تا امروز ادامه دارد.

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها