شنبه، 22 آذر 1399 00:00 کد مقاله : 13990922004
امین روانان
رئیس هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر گفت: کارخانه آرد و نشاسته یاسوج با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به چرخه تولید باز می گردد.
بازگشت کارخانه آرد و نشاسته یاسوج به چرخه تولید

 

به گزارش رهیافت جنوب :مهندس عدل هاشمی پور رِیس هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر به خبرنگار ما گفت:افزود: بازدید از طرح‌های اقتصادی در نقاط مختلف کشور از جمله برنامه‌های این سازمان است.
وی در بازدید از کارخانه آرد و نشاسته یاسوجدر بازدید از کارخانه آرد و نشاسته یاسوج تصریح کرد: این کارخانه سرمایه ارزشمندی است که متاسفانه به دلایل مختلف مورد بی مهری قرار گرفته است.
رئیس هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به مصوبات جلسه مشترک با استاندار، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل غله و اعضای هیات مدیره شرکت پیشگامان به منظور رفع مشکل این کارخانه اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد تجهیزات این کارخانه تعمیرات اساسی (اورهال) شود.

هاشمی پور ادامه داد: یکی ازخطوط تولیدی این کارخانه که به صورت راکت مانده قرار است به چرخه تولید برگردد که حمایت استاندار را می‌طلبد.
وی از حمایت استاندار و پرداخت تسهیلات به این مجموعه خبر داد و تاکید کرد: با وجود این حمایت‌ها قرارِ فروش این کارخانه توسط سازمان اقتصادی کوثر، منتفی شد.

رئیس هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به اینکه این کارخانه در منطقه محروم واقع شده است بیان کرد: در بازدید از این کارخانه تصمیم گرفته شد برای اشتغال جوانان این منطقه کارخانه دوباره راه اندازی شود.
هاشمی پور تصریح کرد: با راه اندازی کامل این واحد تولیدی علاوه بر کارکنان فعلی بیش از ۲۰۰ نفر دیگر هم مشغول به کار می‌شوند.

وی به بازدید از طرح‌های دیگر هم اشاره و اظهار کرد: در این بازدیدها طرح توسعه گنجه ای، طرح پرورش مرغ مادر در سرفاریاب و جوجه یک روزه در شهرستان کهگیلویه که راکت مانده بود بررسی و دوباره وارد چرخه تولید شد.

کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج سال ۱۳۶۹ راه اندازی شد، ولی هنوز تولید نشاسته و گلوکز آن وارد مدار تولید نشده است.
بی شک یکی از مهم‌ترین واحدهای تولیدی-صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد کارخانه آرد، نشاسه و گلوکز یاسوج وابسته به سازمان اقتصادی کوثر است که تعدادی از فرزندان جامعه ایثارگری در آن مشغول به کار هستند.

نظر جدید
پربازدیدها