دوشنبه، 17 آذر 1399 00:00 کد مقاله : 13990917002
سیروس بزمی
در قالب این طرح شهر لیکک به چند محله تقسیم شده و برای هر محله یک تیم مراقبتی، یک تیم حمایتی و یک تیم نظارتی در نظر گرفته شد که هر تیم وظایف مشخصی دارد و زیر نظر مسئول مرب ...
جزئیات طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بهمئی/ از حمایت مالی افراد دارای تست کرونای مثبت تا مشاوره های تلفنی

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی، طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بهمئی در حال انجام است.

این طرح با مشارکت فعال سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، فرمانداری و ... با تشکیل تیمهای مراقبتی، حمایتی و نظارتی اجرا میشود.
اهداف طرح شامل:
۱. قطع زنجیره انتقال
۲. کاهش میزان مرگ و میر
۳. کاهش میزان بستری
۴. پوشش حمایتی جمعیت در معرض خطر
می باشند.
در قالب این طرح شهر لیکک به چند محله تقسیم شده و برای هر محله یک تیم مراقبتی، یک تیم حمایتی و یک تیم نظارتی در نظر گرفته شد که هر تیم وظایف مشخصی دارد و زیر نظر مسئول مربوطه انجام وظیفه می نماید.
 وظایف تیم مراقبتی رهگیری بیماران، مراقبت و ویزیت بیماران در منزل و پایش درمان بیماران، بررسی افراد در تماس نزدیک با بیماران،
تایید محل جداسازی بیمار و قرنطینه اعضای خانواده او، اخذ تعهد نامه کتبی از افراد جهت تمکین به اصول قرنطینه،  ارجاع افراد نیازمند بستری به سطوح بالاتر و نمونه گیری از افراد مشکوک و در تماس با بیمار می باشد. 
وظایف تیم حمایتی رهگیری و رصد بیماران و افراد در قرنطینه حمایت مالی خانوارهای نیازمند، پیگیری و بررسی تمکین به قرنطینه افراد و وظایف تیم نظارتی نیز نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، کارگاهها ادارات و محل تجمع افراد می باشد.

برای کلیه روستاهای شهرستان نیز تیمهای مذکور تشکیل شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

لازم به ذکر است اعضای تیمها طی ۵ کارگاه آموزشی توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان  آموزشهای لازم را دریافت کرده و و برای آنها کارت شناسایی نیز صادر شده است.
برای این طرح دو مکان نقاهتگاه مردانه و زنانه در سطح  شهرستان آماده شده و هرکسی تست کرونایی وی مثبت تشخیص داده شود و تمایل داشته باشد که دوران قرنطینه را در این نقاهتگاه ها بگذراند، می تواند با معرفی به ادارات مربوطه از خدمات این طرح بهره مند شود.

در قالب همین طرح، مشاوره تغذیه ای و مشاوره روانی هم توسط کارشناسان مربوطه که شاغل در شبکه بهداشت و درمان هستند به بیماران و اعضای خانواده آنها به صورت تلفنی ارائه می شود.

لازم به ذکر است علاوه بر خدمات حضوری ذکر شده خدماتی نیز به صورت تلفنی نیز ارائه می شود که به برخی از آنها اشاره می شود:
۱. تماس تلفنی با بیماران در همان زمانی که نتیجه آزمایشات مثبت دریافت می شود و ارائه آموزش و توصیه های لازم در خصوص بیماری و لزوم جداسازی بیمار و قرنطینه افراد در تماس نزدیک با بیمار.
۲. پایش وضعیت بیمار و روند درمان بیماری در ۵ مرحله طی بازه زمانی ۱۴ روزه.
۳. غربالگری تلفنی افراد در تماس نزدیک با بیمار و شناسایی افراد مشکوک و افراد دارای خطر ابتلا به نوع عارضه دار بیماری و ارجاع به پزشک در صورت نیاز.

جزئیات طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بهمئی/ از حمایت مالی افراد دارای تست کرونای مثبت تا مشاوره های تلفنیجزئیات طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بهمئی/ از حمایت مالی افراد دارای تست کرونای مثبت تا مشاوره های تلفنی

نظر جدید
پربازدیدها