دوشنبه، 12 آبان 1399 00:00 کد مقاله : 13990812001
امین روانان
جلسه هماهنگی افتتاح فاز نخست پروژه عظیم شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران امروز با حضور نماینده دفتر ریاست جمهوری، وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت، ...
افتخاردیگر برای فرزند کهگیلویه و بویر احمدی ؛شمارش معکوس برای افتتاح قطعه نخست ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی

 

به گزارش رهیافت جنوب ؛ در این نشست علی اصغر احمدی معاون هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری، با برشمردن ویژگی های منحصر به فرد طرح انتقال آب از خلیج فارس به سه استان هرمزگان، کرمان و یزد، تاکید کرد: این طرح نزد دکتر روحانی رییس جمهوری از اهمیت به سزایی برخوردار است.

احمدی ادامه داد: جایگاه این پروژه در شیرین سازی و آبرسانی به فلات مرکزی ایران به گونه ای است که رییس جمهور در سخنان اخیر خود از در پیش بودن برنامه افتتاحیه آن خبر داده است.

در ادامه، خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، با ابراز اینکه، پروژه انتقال آب از خلیج فارس اتفاقی بی نظیر و افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: این طرح توسط شرکت های بزرگ در راستای سیاست های کلان دولت، انجام شده و جایگاه دولت به عنوان پشتیبان و حامی (در قالب تسهیلات صندوق توسعه ملی و همکاری بانک ها) بوده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو، با تاکید بر اینکه مدل تامین آب در این پروژه منحصر به فرد بوده است، ادامه داد: شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان سرمایه گذاران این طرح حضور داشته اند که با کمک شرکت های داخلی اقدام به اجرای آن کرده اند و اکنون فاز نخست آن آماده افتتاح است.
وی یادآور شد: سرمایه گذاران با هدایت سود شرکت های خود به این طرح ملی و همکاری با سازندگان داخلی به منظور بومی سازی تجهیزات و همچنین تامین نیازهای ارزی پروژه، تلاش های بی وقفه ای برای اجرای چنین طرح عظیمی کرده اند.
غریب پور گفت: طبق پیش بینی ها و برنامه ارایه شده، قرار است به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص)، قطعه نخست طرح به طول 305 کیلومتر از خلیج فارس به سیرجان، افتتاح شود.
قاسم تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفا وزیر نیرو به نگاه کلان وزارت نیرو در راه اندازی این پروژه اشاره و تاکید کرد: خط انتقال آب خلیج فارس تاثیراتی شگرف و عمیقی نیز بر توسعه و آبادانی بر مناطق مرکزی و شرقی ایران برجای می گذارد. تقی زاده افزود: این طرح الگوی مناسبی برای انتقال آب به نوار شرقی خواهد بود و ضروری است که حتی مسوولان استان های مجاور نیز در جریان اثرات و تجربیات آن قرار گیرند.
در این نشست جمشید ملارحمان، ناصر تقی زاده و اردشیر سعدمحمدی به ترتیب مدیران عامل شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و ملی صنایع مس ایران توضیحاتی درباره پروژه ارایه دادند.
از سوی دیگر میر علی یار یاری مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس، طی سخنانی به ویژگی های فنی، مالی و مقیاس پروژه اشاره کرد و ذکر جزئیات و اهمیت پروژه برای جامعه را ضروری خواند.

برنامه افتتاحیه
مقرر شده آیین این افتتاحیه، انتهای هفته جاری با حضور رییس جمهور (به صورت ویدئوکنفرانس) و با حضور سرمایه گذاران، وزرای صنعت معدن و تجارت و نیرو و نیز استانداران هرمزگان و کرمان برگزار شود.
در این جلسه موضوعاتی نیز درباره دلایل و اهمیت اجرای طرح،‌ مقیاس منحصر به فرد بودن آن،‌ روش تامین و انتقال آب،‌ ایستگاه های عظیم پمپاژ، پست های برق و ... مطرح شد

نظر جدید
پربازدیدها