چهارشنبه، 16 مهر 1399 00:00 کد مقاله : 13990716001
داود طلوعی مطلق
سه شنبه های تکریم این هفته از خانواده شهید محمدرضا داستان وشهیدمحمدطاهررحمت داوری دیدار به عمل آمد.
سه شنبه های تکریم ودیدار با خانوادهای شهداء درشهرستان بهمئی

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب به نقل از  پایگاه خبری عصرآشنا،جهانشاد طاعتی پور گفت:سه شنبه های تکریم این هفته از خانواده های شهیدشهرستان بهمئی دیدار به عمل آمد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی ضمن تجلیل از مقام شهید خانواده ایشان را نمونه بارز یک خانواده مذهبی ومتدین دانست وبه ذکر خاطراتی از دلاوری ها واز جان گذشتگی های شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداخت وگفت:بنده خودم مدت ۴۸ماه در جبهه حضور داشتم وبا فرهنگ ایثار ومقاومت وشهادت آشنایی کامل دارم و نظام جمهوری اسلامی و در راس ولایت فقیه را برگرفته وآبیاری شده توسط خون سرخ شهدا دانست.

این مسئول فرهنگی گفت: حفظ شان ومقام شهدا ویادگاران دفاع مقدس از اوجب واجبات ماست وخانواده شهدا برای همه ما عزیز،بزرگ وارزشمند هستند که دراین هفته از خانوادهای شهید رحمت داوری وشهید داستان دیداربه عمل آمد.

 شهید محمدرضا داستان:

واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرقوا به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید.

به اطلاع می رسانم هدف من از جبهه رفتن برای اسم و مقام نبوده و نیست بلکه هدف جنگیدن با کفار و دفاع از اسلام و دینمان است و برای این به جبهه رفته ام تا ندای هل من ناصر ینصرنی حسین(ع) را لبیک گفته باشم.

حسین جان اگر در آن زمان کسی نبود که به کمک تو بیاید ولی حالا رزمندگان اسلام مشتاقانه به جبهه ها اعزام و راه تو را ادامه می دهند.

اکنون که وصیت نامه خود را می نویسم با قلبی مطمئن و ایمانی محکم تسلیم در برابر خداوند و با دلی پرشور و هیجان چشم از همه چیز بسته ام و فقط کلمه الله را بر زبان دارم و از خداوند متعال می خواهم که چنین وظیفه ای را با موفقیت انجام دهم و بتوانم بر نفس خود غلبه کنم و به فرموده امام امت خمینی کبیر اگر این جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم و تا آخرین قطره های خونمان در راه اسلام دفاع خواهیم کرد.

(شهید محمدرضا داستان درتاریخ ۶۴/۱۲/۲۴در فاو عراق به درجه رفیع شهادت نائل گردید)

جاویدالاثر محمدطاهرحمت داوری به سال ۱۳۴۰ در منطقه ای محروم در روستای رودتلخ بهمئی به دنیا آمد . فقر و تنگدستی زیاد ، مانع از تحصیل وی شد . لذا زندگی خویش را با کمک کردن به پدر در کارهای کشاورزی و دامداری شروع کرد . از همان کودکی مقید به احکام و دستورات اسلامی بود . مهربان و خوش برخورد بود . در لباس سربازی عازم جبهه های جنگ گردید و پس از ماه ها جنگ و ستیز با خصم زبون ، سرانجام در تاریخ ۱۳۶۷/۴/۴ در منطقه جنگی جزیره مجنون جاویدالاثر گردید و درتاریخ ۱۳۷۹/۳پیکرمطهرش در روستای شمشال رودتلخ به خاک سپرده شد.

شهید محمد طاهر رحمت داوری :

شهادت مرگ نیست ، رسالت است ؛ رفتن نیست ، جاودان ماندن است ؛ جان دادن نیست ، بلکه جان یافتن است . مردن نیست ، تولد است  ؛ سکوت نیست ، فریاد است ؛ در نهایت ، تنفر نیست ، بلکه عشق است.

       دست به دست لاله ها دامن دل به خون زدی                     تا که زخود گذر کنی پا به صف جنون زدی

 

این دیدار که با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و وبه همت کانونهای  فرهنگی وهنری شهدای بنه پیر و  زهرای مرضیه قلات انجام پذیرفت در پایان ضمن تقدیر از همکاری مدیران کانونهاداودطلوعی مطلق و اکرم مختاری از خانواده شهید رحمت داوری و شهید داستان  تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

 

  

      

  

 

 

 

اخبار مرتبط

نظر جدید
پربازدیدها