سه شنبه، 15 مهر 1399 00:00 کد مقاله : 13990715001
سیروس بزمی
مقام دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد به مستند سازی از شهرستان بهمئی رسید

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب و به نقل از سایت خبری عصر آشنا ، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد به مستند اشکفت رسید.

کسب مقام دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد به مستند اشکفت به کارگردانی و تهیه کنندگی  حسن کریم نژاد از شهرستان بهمئی در بین   صدوچهار اثر داوری شده تعلق گرفت.

حسن کریم نژاد مستندساز و رئیس انجمن فیلم و عکس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان بهمئی است که در این جشنواره در بخش مستند های سلامت و آسیب های اجتماعی و مردم شناسی به مقام دوم دست یافت.

مستند اشکفت به کارگردانی و تهیه کنندگی حسن کریم نژاد و تولیدی موسسه اردیبهشت فیلم ماغر بهمئی و  تهیه شده در معاونت سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.

این مستندساز یاد آور شد: فیلم اشکفت (غار) روایت زندگی زن ۶۰ ساله عشایری است که نیمی از سال را به تنهایی در کوهها و غارها می گذراند و به شغل دامداری مشغول است و توانسته از طریق این سبک از زندگی، فرزندانش را به سر و سامان برساند. در همسایگی این زن ، زن و شوهر دیگری زندگی می کنند که زودتر از موعد مقرر کوچ می کنند و … .

وی گفت: عوامل ساخت این مستند عبارتند از : حسن کریم نژاد(کارگردان و تهیه کننده) – صفر کریم نژاد ( مدیر تولید ) – سید محمد سلیمی راد ( تصویربردار)، امیدسبحانی(صدابردار)
لوکیشن و محل تصویربرداری حوالی روستای سیاه شیر در نزدیکی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که ساخت این مستند ۱۲ ماه طول کشیده است.

کریم نژاد گفت: در بخش های فیلمنامه ، فیلم کوتاه داستانی ، مستند ، انیمیشن و تیزر  در دو بخش مقاومت و سلامت (آسیب های اجتماعی) مردم شناسی با حضور دبیر جشنواره  بین المللی فیلم مقاومت ، دبیر اجرایی جشنواره فیلم مقاومت، رئیس بسیج هنرمندان کشور ،معاونت هماهنگ کننده سپاه فتح استان ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

مقام دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد به مستند سازی از شهرستان بهمئی رسیدمقام دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد به مستند سازی از شهرستان بهمئی رسیدمقام دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد به مستند سازی از شهرستان بهمئی رسید

نظر جدید
پربازدیدها