یکشنبه، 06 مهر 1399 00:00 کد مقاله : 13990706001
داود طلوعی مطلق
دیداربا زکی منجی اصل پاسداری که بر اثر موج انفجار دچار اختلال روانی شده است.
دیدار با همسنگرشهیدبهمن خشاوه ،زکی منجی اصل پاسدار ورزمنده فراموش شده

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب به نقل از عصر آشنا،دیدار با همسنگر شهید بهمن خشاوه ،فرمانده گردان امام علی(ع) زکی منجی اصل پاسدار و رزمنده فراموش شده ۸سال دفاع مقدس درشهرستان بهمئی انجام شد.

انقلاب شکوهمند ایران اسلامی که به تبعیت از آرمانهای والای اسلامی به رهبری پیر فرزانه ، حضرت امام خمینی کبیر(ره)ودلاوری ها ورشادت طلبی های فرزندان تربیت شده در مکتب حسین (ع) بنیان نهاده شد وانشاالله با هدایت جانشین برحقش مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی )وهمسنگران دیروز و جوانان آگاه وبصیر امروز با توکل به خداوند وپیروی از منویات اسلامی وقرآنی وراهنمایی های پدرانه حضرت امام و مقام معظم رهبری که در این چهل سال گذشته تابوی طلسم شده شیاطین بزرگ را در هم شکسته وهیمنه آنها را به زیر کشیده وفریاد الله اکبر ومبارزه با ظلم که از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی بود در اقصی نقاط جهان طنین انداز کردند پرچم آن به دست صاحب اصلیش داده خواهد شد.

در هفته ای که در آن قرار داریم یادمان روزهای سخت انقلاب ومقاومت خون در برابر پیشرفته ترین تجهیزات شیاطین وقت بوده است.این روزها مشاهده میشود مسئولین امروز که روزی خود در سنگر مقاومت از جان مایه میگذاشتند جهت یاد وگرامیداشت خاطرات وانتقال پیام وهدف وآرمان آن روزها به نسل جدیدبه دیدار کسانی میروند که تا مرز شهادت رفته وخداوند منان آنها را همچون گنجینه اصرار انقلاب در بین مردم حفظ کرده تا حامل پیام انقلاب باشند.

یکی از این مجموعه عظیم یادگاران هشت سال دفاع مقدس پاسدار بزرگ اسلام وانقلاب زکی منجی اصل است که چه غریبانه مظلومیت وشهادت گونه خود را هر روز در کوچه و خیابان به منصه ظهور می گذارد ،وی از کسانی بود که به تعریف وتمجید همرزمانش از شجاعترین،جسورترین،ومتدین ترین مردان جنگ در میادین مختلف نبرد حق علیه کفر بود،ایشان در جبهه با موج انفجار مواجهه میشود و در این راه تا یک قدمی مرز شهادت پیش رفت و به درجه رفیع جانبازی نایل آمد وهمه بر زندگی شهادت گونه ایشان گواهی میدهند.

همسنگران دیروز این یار وفادار به نظام وامام وراه شهدا که امروز درکسوت خدمتگزاری ودر سنگر دیگر برای تحقق اهداف  آرمانها انقلاب واسلام تلاش مینمایند به دیدار این یار شفیق خود در جنگ رفته وچه زیبا صحنه ای را به تصویر کشاندند.

جهانشاد طاعتی و امید جهان نژادیان که هر دو از همرزمان این یادگار دفاع مقدس زکی منجی اصل بوده وهر دو هم از خانواده شهید و داغدار این انقلاب بوده اند، به دیدار این جانباز سرافراز رفته وضمن تجدید میثاق همیشگی خود با امام ورهبری وآرمانهای انقلاب وشهدا به مقام شامخ جانباز ارج نهادند.

پاسدار زکی منجی اصل رزمنده ی ۸سال دفاع مقدس که بر اثرموج انفجار دچار اختلال روانی شده است وهرروز درشهر با ایشان مواجه میشویم بی آنکه بدانیم امنیتمان را مدیون این رزمنده ۸سال دفاع مقدس هستیم .

زکی درخانه منتظر نشسته بود تا به دیدارش برویم شایدنیم ساعتی منتظر بود ولی فشار موج انفجار طاقت زکی را بسر میبرد و طاقت نیاورد و از خانه به سوی مرکز شهر روانه شد،وقتی به منزل ایشان رفتیم ،گفتند زکی به مرکز شهر رفته،حدود یکساعت شایدهم بیشتر درشهر دنبال زکی بودیم تا او را بالاخره در خیابان دین ودانش پیداکردیم وسوارماشینش کردیم  وراهی خانه ایشان شدیم.

دربین راه (خیابان دین دانش)به شوخی گفتم زکی آدرس خونت کجاست؟ گفت برو جلوتر سرکوچه به آشپزخانه رادی که رسیدی بپیچ دست چپ و از کوچه اشپزخانه رادی برو خونه زکی…..

زکی در مواقعی هوش وحواس کاملی دارد وسوادخواندن هم به کافی دارد وحتی متن لوح تقدیر که برایش نوشتیم هم بازگو کرد. واقعا نیازهست به همچون آدمهایی احترام گذاشت وباعث آرامش آنهاشویم.

زکی دو فرزند دارد(۱پسر و۱دختر)او درطول زندگیش فقط درخواست دوچیز از مردم دارد وآن هم کمربند ویک اسکناس ۵۰۰تومانی او را قانع میکند. اسکناسی که الان ارزش هیچی ندارد ولی بخاطر اختلال روانی موج انفجار این رزمنده دفاع مقدس هنوز درهمان دوران دفاع مقدس مانده هست،وکمربند ی که شاید مشابه همان فانوسقه ای باشدکه درجنگ برکمر می بست وبه جنگ دشمن میرفت تابرای سرزمینش بجنگد.

زکی وسایل خودرا داخل پلاستیکی گذاشته که حتی حاضر نیست لحظه ای آنهارا کنار خودش بگذارد وهمیشه باید جلوی چشمش باشندشاید هدفش این باشد که هرلحظه آماده سفربه جنگ باشد وراهی جبهه ها شود،او حتی حاضر نشد این پلاستیک را ثانیه ای کناربگذارد و عکس بگیرد ومیگفت:(به پلاستیک زکی دست نزنید جاش خوب است).

زکی هم از دشمن ضربه خورده هست هم از خودیهای شهرمان،کسی که برای ملت سوژه شده بی آنکه بدانیم او یک پاسدار ورزمنده دفاع مقدس بود وبرای ما جانش رافداکرد وحالا درشهر چهره ای متفاوت دارد.

زکی در گرماهای طاقت فرسا هم درخانه نمی ماند ودر خیابانها مشغول پیاده روی هست وموج انفجار کاری با او کرده که آرامش وخواب راحت ندارد همیشه مشغول جنب وجوش هست تا کمی از اثرات انفجارکاسته شود.

زکی از ما انتظاری ندارد ورفتارهای بد وخوب ما را به دل نمیگیرد وباعث آزار واذیت کسی هم نمیشود هنوز کسی را ندیده ایم که بگوید زکی مارا اذیت کرد ولی شاید ما بارها اورا مورد تمسخر واذیت قراردادیم ولی ایشان متوجه نمیشود وشاید اطرافیان ما با کمی لبخند متوجه کار ما بشوند پس بیایید به پاس زحمات وفداکاریهای این پاسدار ورزمنده ۸سال دفاع مقدس در هرگوشه ای از شهر با او مواجه شدیم به او احترام بگذاریم ت کمی قدر دان زحماتش باشیم.

یکی از سرمایه های امروزجامعه ما وجود سراسر مبارک این رزمندگان وجانبازان هشت سال دفاع مقدس است که انسان با دیدن آنها یاد روزهای مقاومت خونین دفاع مقدس می افتد. یکی از گلهای جامانده از قافله شهادت رزمنده ای که مظلومیت وجودیش راهمه مردم وهمرزمانش در جامعه مشاهده می کنند وشاید نقطه عطفی باشد برای تجدید خاطرات ویاد دلاوریها وشهادت طلبی های رزمندگان به ویژه برادر جانباز زکی منجی اصل است.

دیدار با چنین گلهای پر پر شده دفاع مقدس علاوه برانجام وظیفه انسانی وادای دین، میتوانداز ساعت ها مطالعه کتاب بهتر ووالاتر باشد.

عشق وغیرت ومردانگی همراه با شکوه بیکران وعلاقه وافر به دستورات دین مبین اسلام ومنویات مقام معظم رهبری در چهره رزمندگان دفاع مقدس موج میزند.

از خداوند منان میخواهم که روح بلند این افتخار آفرینان به میهن اسلامی را از گزند حوادث حفظ نماید ومارا ادامه دهنده راه امام وشهدا قرار دهد.

پس بیاد داشته باشیم به پاس زحمات وفداکاریهای این پاسدار ورزمنده ۸سال دفاع مقدس در هرگوشه ای از شهر با او مواجه شدیم به او احترام بگذاریم و به او آرامش دهیم تا کمی قدر دان زحماتش باشیم.

(باتشکرابرادران که متنهای زیبایی فرستادندتا دراین خبردرج شدند)

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

 

      

نظر جدید
پربازدیدها