چهارشنبه، 12 شهریور 1399 00:00 کد مقاله : 13990612001
مهرداد جهان خواه
درآینده‌ ای نزدیک مشکل آب شرب شهربصورت موقت  حل میشود و  تامین آب از محل گندمکار کد ملی گرفته که البته نیاز به تامین اعتبار دارد.
تشریح عملکرد دولت‌ دربخش دیشموک توسط صفاحبیبی بخشداردیشموک

تشریح عملکرد دولت‌ دربخش دیشموک
توسط صفاحبیبی بخشداردیشموک به مناسبت هفته دولت.

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب ، صفا حبیبی بخشدار دیشموک پیش از خطبه های نماز جمعه (۷شهریور۹۹)و بمناسبت هفته دولت، با بیان اینکه، هفته دولت زمان مناسبی است که گزارشی از عملکرد دولت برای مردم بخش دیشموک ارائه شود، به تشریح بخشی از خدمات ارائه شده دولت به مردم دیشموک در یکسال گذشته پرداخته است.

حبیبی افزود: در یکسال گذشته کارهایی انجام شد که جا دارد از استاندار، فرماندار و مدیران شهرستانی و استانی تقدیروتشکر کنیم.

 حبیبی ضمن قدردانی از همه کسانی که در خدمت به مردم همکاری و کمک دارند، گفت:  از پیگیری و دغدغه امام جمعه تشکر می شود.

وی، به انتخابات ۹۸ اشاره کرد و گفت: از دستگاه قضا، مردم و نیروی های نظامی و انتظامی که واقعا در امنیت و سلامت نقش و همکاری داشته، قدردانی ویژه می شود.

حبیبی، به شیوع کرونا هم اشاره و بیان کرد: کرونا خطرناک و میطلبد پروتکل بهداشتی توسط مردم در مراسمات عزا و جشن رعایت شود.

حبیبی بخشدار دیشموک به ارائه گزارشی از عملکرد دولت در دیشموک پرداخت و گفت: دولت در حوزه های مختلف، راه روستایی و بین بخشی زیرسازی و قیرپاشی و اسفالت جاده ده قاضی و امیراباد و زیرسازی و اسفالت ده گروه_ چاروسا_ سرغل و نره گرگی، کار کرده است.

وی گفت: همچنین تخصیص اعتباراتی در کمیته برنامه ریزی شهرستان جهت تکمیل راههای روستایی برای زیرسازی و اسفالت جهت روستاهای لیراب،مله خرسک و سرگچ و مورخانی-ده قاضی -امیراباد و کارشناسی در برخی راه های روستایی، پل تنگ چویل که پیمانکار در حال کار است و جاده دیشموک به خوزستان که در حال مطالعه و کارشناسی است،که مسیر از  سمت “چهجم” در حال کارشناسی است که پس از بررسی نتیجه کارشناسی، عملیاتی می شود، کارهایی در بخش دیشموک انجام داده است

حبیبی افزود: ۵۰ هزار متر مربع اسفالت بین دیشموک و چاروسا در دستورکار است و به تامین اعتبار پل اجم  اشاره و گفت: پیمانکار در حال کار است.

وی، به کار در حوزه بنیاد مسکن در دیشموک اشاره و خاطرنشان کرد: احداث سیل بند و جدول در روستای دلی با اعتبار۵۰۰ میلیون تومان_ جدول کشی و سنگ فرش روستای بردله_ جاده دسترسی و جدول کشی به گلزار شهید حاتمی دراسفندان_ احداث سیل بند در درغک_احداث سیل بند و جدول در دره وار فارتق_بازگشایی و رفع خطر و برداشتن پیچ خطرناک در گراب گوردالو از محل اعتبار دهیاری_بازگشایی کامل روستای دهنو و مخلوط ریزی معابر روستای دشتک بعد از گازرسانی_جدول کشی و رفع معارض برخی کوجه های و بازگشایی کوچه ها در  گراب_احداث پل در لیراب از محل اعتبارات دهیاری_جدولکشی در روستای چندار و جدول کشی در روستای اسفندان و سردوی علیا از دیگر خدمات دولت در یکسال گذشته در دیشموک بوده است.

بخشدار دیشموک به کار در حوزه ی روستاهای اقماری فاقد دهیاری هم گریزی زد و گفت: سیل بند در گودبند و ۴۰۰ متر جدول در ده رستم_ سیل بند در دو نقطه بردسفید_۴۵میلیون تومان هم برای نسه طاویس جهت سیل بند و بازگشایی_۷۵ میلیون تومان جهت بازگشایی بنه کلو و احداث سیل بند و جدول در این روستای فاقد دهیاری_احداث سیل بند در پاتاوه اجم_مخلوط ریزی و بازگشایی ریزک، سربس و سرتل توسط بنیاد مسکن از محل اعتبارات ارزش افزوده صورت گرفته است.

حبیبی بخشدار دیشموک با اشاره به گازرسانی به دیشموک تصریح کرد: یکی از کارهای خوب دولت تدبیر و امید گازرسانی به دیشموک بود که گازرسانی به شهر انجام شد و عملیات در روستاهای شرقی و غربی هم در دستور کار قرار دارد و در اینده ی نزدیک پس از تعیین پیمانکار، علمک گذاری روستاهای شرقی انجام می گیرد.

بخشدار به نصب ۱۳۰۰ کنتور اشاره و گفت:  تلاش کردیم و نماینده گان شرکت نفت  و گاز در دیشموک استقرار که  هزینه ابطال کوپن نفت و ایاب وذهاب در دهدشت و تشکیل پرونده نصب کنتور گاز، از جیب مردم خارج نشود.

حبیبی ادامه داد: البته در بحث گازرسانی برخی کوچه ها معارض داشته که بلافاصله با رفع معارض، پیمانکار پراکنده در حال تکمیل گازرسانی به کوچه هایی که گازرسانی نشد، می باشد.

حبیبی بیان کرد: احداث ایستگاه گاز در منطقه حسین اباد از دیگر کارهای صورت گرفته حوزه گاز در دیشموک بود.

بخشدار دیشموک گفت: معدن ننیترات بزودی شروع بکار می کند و طرح هادی همه روستاهای دارای دهیاری بازنگری شد و اهالی ساکن روستاها جهت توسعه روستا تا۲۰ سال اینده مشکلی نخواهند داشت؛ در این خصوص مشکلی ندارند ونمایندگی های ثبت احوال و میراث فرهنگی و شرکت گاز در بخش استقرار و اداره اب شهر و روستا ادغام شد.

حبیبی به کارهای حوزه برق اشاره و تشریح کرد: طرح سیم به کابل امیراباد و ده قاضی و روشنایی معابر کامل روستاها و برق خانه بهداشت و مدارس امیراباد در دستور است، برق دار کردن خانوارهایی در اسفندان و سردو و رود ایک و سیم کابل برخی نقاط شهر دیشموک که ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد و تقریبا۸۰۰ میلیون تومان جهت سیم به کابل در بخش هزینه شد.

بخشدار دیشموک گفت: برای راه اندازی ایستگاه برق تلاش ها ادامه دارد و به محض تعیین و تایید زمین مورد نظر  از سوی کارشناسان شرکت برق و مشخص شدن زمین مورد نظر کارشناسان، پیمانکار شروع بکار می کند.

حبیبی گفت: روشنایی معابر روستاها با همت دهیاری ها و اداره برق_نصب ترانس در برخی روستاهای بخش_برقدار کردن مدرسه دلی_چمن مصنوعی درغک و دکل ایرانسل رودایک از دیگر خدمات حوزه برق می باشد.

وی به کارهای صورت گرفته حوزه ی جاده عشایری اشاره و گفت: راه ارتباطی کوه سیاه _درغک و بردکر _ رودریش از محل ارزش افزوده تامین اعتبار و بزودی این دو جاده تکمیل و تحویل مردم می شود و مردم می توانند از این مسیر استفاده کنند.

بخشدار از خدمات حوزه اینترنت و دیجیتال در دیشموک به انقلاب اینترنت یاد کرد و گفت: نصب دکل ایرانسل در روستاهای درغک _رودایک_رودریش و نصب اینترنت فورجی در روستای چندار و سردو و ارتقاع پهنای باند اینترنت شهر دیشموک و تامین اعتبار و نصب و راه اندازی شبکه دیجیتال دلی که در حال انجام و البته روستای سردو در دست پیگیری است و همچنین راه اندازی دکل شبکه های دیجیتال در روستای لیراب انجام گرفته است.

حبیبی به بحث خدمات حوزه اب هم اشاره و بیان کرد:  در اینده ی نزدیک مشکل آب شرب شهر بصورت موقت  حل میشود و  تامین اب از محل گندمکار کد ملی گرفته و برای بلند مدت انجام میشود که البته نیاز به تامین اعتبار دارد و از مسوولان و نماینده مردم در مجلس جهت جذب اعتبار درخواست همکاری داریم.

وی به احداث منبع ذخیره اب امیراباد اشاره و گفت: حل مشکل اب شرب پای پره توسط خیر که در حال انجام می باشد؛ از کارهای حوزه اب می باشد.

در ادامه حبیبی به حوزه اموزش پرداخت و گفت: خوابگاه دانش اموزی دختران کلنگ زنی شد که جا دارد از استاندار بابت پیگیری مصرانه و مجدانه در جهت تامین اعتبار احداث این خوابگاه تقدیر شود، و مدارس بناری و اسفندان بزودی افتتاح میشود، همچنین مدرسه درغک افتتاح شد_رنگ امیزی مدارس و استخدام۵۰ نفر در امورش و پرورش هم از خدمات ارائه شده است.

وی به حوزه کشاورزی اشاره و بیان کرد: احداث پل دره دهاب با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان درحال احداث است، تکمیل و تحویل اجرای طرح پمپاژ باغات پاتاوه اجم با اعتبار ۴میلیارد تومان واعطای تسهیلات”کم بهره” و بلاعوض ( قریب دو میلیاردتومان) به روستاهایی زیان دیده( فارتق-رودسمه-لیراب-رودریش و اجم) از سیل گذشته_اجرای پمپاژ رودسمه که شروع بکار شد و دنبال ملی شدن طرح هستیم که جذب اعتبار و اعتبار تزریق شود، احداث سیل بند در دشتک از محل اعتبارات دهیاری و همکاری قرارگاه سپاه هم کارهای خوب دولت در این بخش بوده است

حبیبی گفت: کمیته امداد قریب ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در امورات مختلف به مردم خدمات رسانی کرد و  بنیاد برکت قریب ۳۶۰ فقره  وام ۳۰ و ۴۰  میلیونی پرداخت و ۱۰۰ فقره وام هم توسط بنیاد مسکن جهت احداث مسکن محرومین تشکیل پرونده شد.

حبیبی با بیان اینکه، بنیاد علوی جهت کار دیشموک بزودی فعالیت خواهد کرد، افزود: مرکز بستر درمانی  و مرکز سلامت “خانه بهداشت”امسال افتتاح و به سیستم های گرمایشی و سرمایشی مجهز شدند و دو پزشک به ۴ پزشک در بخش افزایش داده شد و دندانپزشک هم بصورت صبح و عصر در این منطقه درجهت عصب کشی و پرکردن دندان، خدمت می کند.

حبیبی به در دستور کار بودن احداث سکوی ورزشی و تکمیل سالن ورزشی درغک هم برای اینده نزدیک اشاره کرده و گفت: در این راستا در کمیته برنامه ریزی تامین اعتبار شدند.

بخشدار دیشموک گفت در حوزه ی اسیب های اجتماعی  ۴ مرکز” پایگاه سلامت-پایگاه خدمات اجتماعی و دو مرکز روانشانسی، در سطح بخش جهت مقابله با اسیب ها افتتاح شد و  زمین جهت ساختمان بهزیستی توسط خیر اهداء شد.

حبیبی به احداث سیل بند دره شرقی از محل اعتبار حوادث اشاره و بیان کرد: کارشناسان منابع طبیعی از منطقه بازدید و  مبلغ ۳میلیارد تومان  جهت طرح های ابخیزداری مثل سیل بند …. حوزه، اختصاص داده شد.

بخشدار دیشموک در پایان تشریح کرد: باتوجه به اینکه تاکید شد کپسول گاز و نفت سفید از طریق کافی نت ثبتنام شود که بصورت دولتی در اختیار مردم قرار گیرد، همچنین عاملین روستایی نفت سریعا نسبت به خرید نفت اقدام کنند و شرکت نفت امادگی دارد در زمان لازم(حتی قبل از فصل سرما) نفت را تحویل عامل ، که مردم در زمان فصل سرما دچار مشکل نشوند.

نظر جدید
پربازدیدها