چهارشنبه، 15 مرداد 1399 00:00 کد مقاله : 13990515001
مهرداد جهان خواه
انفجار به دلیل وجود مواد شدیداً قابل اشتعال که سال‌ها در آن محل نگهداری می‌شدند، وقوع پیدا کرده‌است
فیلم"لحظه وقوع انفجار شدیددر بندربیروت

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب درپی وقوع انفجارشدیدی پایتخت‌لبنان لرزید.عصرسه‌شنبه 14مرادماه(4اوت2020)
انفجارشدیدی در بندر بیروت در بندر بیروت واقع در بیروت، پایتخت لبنان رخ داده‌است و ساختمان‌ها و پنجره‌ها را خراب کرده‌است. موج ناشی از انفجار باعث ایجاد خسارت گسترده به ساختمان‌های محل انفجار شد.
بعد از وقوع انفجار، افراد زیادی به دلیل جراحت نقش بر زمین شدند.حدوددهها جنازه به بیمارستان‌ها انتقال داده شد. گزارش رسانه‌های محلی و سخنان وزیر سلامت، حمد حسن، حاکی از آن است که در لبنان بیم آن می‌رود تلفات خیلی بالا باشد.حسن تأیید کرد که صدها نفر زخمی شده‌اند و انتظار دارد «بسیاری مجروح شده باشند و خسارت شدید باشد. شاهدان عینی به تلویزیون LBC خبر دادند که «ده‌ها نفر صدمه دیدند و بیمارستان‌ها مملو از آسیب‌دیدگان است.


بنا به گفته وزیر سلامت بهداشت لبنان، بیش از 100نفر کشته و5000 تن زخمی شدند.
هنوز علت دقیق حادثه مشخص نیست. رسانه دولتی لبنان در ابتدا خبر از انفجار در انبار وسایل آتش‌بازی داد و دیگر گزارش‌ها آن را انفجاری در یک پایانه نفتی یا پایانه شیمایی گزارش کردند.مدیر مسئول امنیت عمومی لبنان عنوان کرد انفجار به دلیل وجود مواد شدیداً قابل اشتعال که سال‌ها در آن محل نگهداری می‌شدند، وقوع پیدا کرده‌است. این محموله حدود ۲۷۵۰ تنی آمونیوم نیترانت، در گذشته توسط دولت توقیف شده بوده و حدود ۶ سال در این مکان نگهداری می‌شده است.این انفجار در آستانه حکم دادگاه قتل رفیق حریری بوقوع پیوست، قرار بود یک دادگاه سازمان ملل روز جمعه حکم علیه چهار مظنون قتل حریری که هر چهار نفر از اعضای حزب‌الله لبنان صادر کند.

نظر جدید
پربازدیدها