دوشنبه، 06 مرداد 1399 00:00 کد مقاله : 13990506001
امین روانان
نخستین پمپ خط انتقال آب از خلیج فارس با تلاش متخصصان داخلی آغاز به کار کرد
نقش آفرینی دکتر غریب پور از خلیج فارس تا خاک تشنه استانهای کویری

به گزارش رهیافت جنوب به نقل از روابط عمومی ایمیدرو دکتر غریب پور افزود؛ نخستین پمپ خط انتقال آب از خلیج فارس، با تلاش مهندسان داخلی، آغاز به کار کرد.

غریب پور تصریح کرد: شامگاه جمعه در ساعت ۱۹.۳۰ استارت پمپ ایستگاه شماره سه از خط انتقال آب خلیج فارس با موفقیت توسط متخصصان داخلی زده شد.

به گفته وی، مقصد نخستین خط انتقال آب از خلیج فارس، شهرستان سیرجان و منطقه گل گهر است و پس از آن وارد سرچشمه ( استان کرمان) و در نهایت به یزد و چادرملو خواهد رسید.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره سیاست های کلان ایمیدرو و وزارت صنعت معدن و تجارت مبنی بر تامین آب بخش معدن و صنایع معدنی گفت: این طرح ۹۰۰ کیلومتری، آغازی بر تامین آب از دریای آزاد توسط شرکت های معدنی و صنایع معدنی است و از این رو صیانت از محیط زیست و آب های زمینی جزو اهداف آن است.
وی با اعلام اینکه این طرح از نظر طول، میزان دبی و فشار دارای مشخصاتی است که آن را از سایر پروژه های دنیا متمایز می کند، یادآور شد: پروژه فوق در شرایطی در سال جهش تولید در مسیر راه اندازی قرار گرفته که کشورمان از یک سو تحت تحریم های ظالمانه قرار دارد و از دیگر سو در حال مبارزه با ویروس کرونا است.
بر اساس این گزارش، خط انتقال آب از خلیج فارس دارای یازده ایستگاه انتقال است که ۷ ایستگاه آن تا منطقه گل گهر است. آب خلیج فارس در این پروژه از سطح دریا تا ارتفاع 2400 متری پمپاژ می شود و در ناحیه گل گهر در ارتفاع 1750متری قرار می گیرد.

نظر جدید
پربازدیدها