یکشنبه، 05 مرداد 1399 00:00 کد مقاله : 13990505001
داود طلوعی مطلق
امورجوانان ستاداقامه نماز جمعه شهرستان بهمئی دریاداشتی بمناسبت روز پنجم تیر ماه به این سایت ارسال کرده اند که متن بیانیه به شرح ذیل هست:
بیانیه امورجوانان ستاداقامه نماز جمعه شهرستان بهمئی بمناسبت پنجم تیرماه برگزاری نخستین نمازجمعه رسمی کشور

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، امورجوانان ستاداقامه نماز جمعه شهرستان بهمئی دریاداشتی بمناسبت روز پنجم تیر ماه به این سایت ارسال کرده اند که متن بیانیه به شرح ذیل هست:

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه نماد ذکر خدا و جنگ با دشمنان است"(رهبر معظم انقلاب(

نماز جمعه همواره به عنوان یکی از بزرگترین تجمعات مسلمانان و رویدادهای سیاسی اجتماعی جامعه اسلامی توجه دوستان و دشمنان اسلام و مسلمین را به خود جلب کرده است.

این رویداد مهم سابقه ای چند صد ساله دارد،

سابقه ای به قدمت تاریخ اسلام،

نماز جمعه ای که که اولین امام جمعه آن پیامبر اسلام و نخستین نمازگزاران آن اصحابشان بودند.

پیامبر اسلام این مدنیت و اجتماع دینی را پایه گذاری کردند که در همه اعصار همواره منشا تحولات بسیاری بوده است.نماز جمعه یکی از عباداتی است که دارای جهات مختلف عبادی، سیاسی و اجتماعی است همچنین منشا آثار و برکاتی می‌گردد آثاری چون: تقویت روح هم‌بستگی اسلامی و رشد ابعاد اجتماعی اسلام؛ ایجاد وحدت‌ و الفت بیشتر میان‌ مسلمانان؛ اصلاح و تزکیه فرد و جامعه با اطلاع‌رسانی عمومی؛ تأکید بر وعظ و آموزش‌ احکام اسلامی؛ و مطرح کردن مسائل مهم اجتماعی و سیاسی.

برجستگی نماز جمعه در تاریخ شیعه به دوره انقلاب اسلامی ایران بازمی گردد، برجستگی که آغاز آن 5 تیر ۱۳۵۸ و برگزاری نخستین نماز جمعه رسمی تهران به امامت آیت الله طالقانی در مکان دانشگاه تهران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است. نمازی که اهمیت آن در کلام امامین انقلاب اسلامی همواره مورد توجه بوده است.حضرت امام خامنه‌ای در اولین خطبه نماز جمعه پس از انتصاب از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه تهران می فرمایند: «نماز جمعه یک واجب سمبلیک هست، یک سمبل و رمز است، اوّلاً نماز است و ذکر خداست. ثانیاً سلاح است، حالت جنگیدن با دشمن خدا و با شیطانهاست. امام جمعه که رمز نماز جمعه است باید عصای خود را سلاحی قرار بدهد و در مقابل مردم بایستد و اساسی‌ترین و لازم‌ترین و اصلی‌ترین مسائل را در اجتماعی بزرگ از زبانی ایمن و مورد اطمینان با مردم درمیان بگذارد.» این فریضه مهم در طول ۴۰ ساله اول انقلاب اسلامی همواره آبستن اتفاقات مهمی بوده است،اتفاقاتی که نظر همه جهانیان را به خود جلب است که از آن جمله میتوان به نماز۲۹/خرداد/سال ۸۸ اشاره کرد، به تعبیری دشمن در این نمازجمعه تاریخی رودستی خورد.حضور مقام معظم رهبری در در نماز جمعه تهران، بسیاری از غبارها را ربوده و با روشنگری، از اهداف پشت پرده دشمنان ذیل انتخابات ریاست جمهوری پرده برداری نمود،که این خطبه های سرنوشت ساز موجب فروکش شدن اغتشاشات خیابانی و نقش بر آب شدن همه نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی گردید.

از اهداف مهم برپایی نمازهای جمعه، جریان‌سازی گسترده فرهنگی در جامعه است یعنی نمازجمعه،به یک ساعت خاص در روز جمعه یا یک مکان خاص خلاصه نمی‌شود و باید یک جریان مستمر در طول همه ایام  باشد.

اهمیت نمازجمعه به قدری است که بسیاری از کارشناسان و خبرگان دینی آن را سنگ بنای تمدن سازی اسلامی دانسته اند.

امیداست ائمه جمعه سراسر کشور با توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری و پرداختن به مسائل مهم جامعه اسلامی،قدمی در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی بردارند و مشخصا آن چیزی که بیش از همه مسائل بر تحقق آن تاکید شده است تحقق هر چه بهتر گام دوم انقلاب اسلامیست که قطعا در این بین تلاش هر چه بیشتر امامت محترم جمعه را می طلبد.

والسلام علیکم و رحمه الله

امور جوانان ستاد اقامه نمازجمعه شهرستان بهمئی

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

نظر جدید
پربازدیدها