دوشنبه، 30 تیر 1399 00:00 کد مقاله : 13990430001
امین روانان
تقویت اینترنت در نقاط مختلف شهرستان /ترمیم ۴کیلومتر فیبر نوری شهرستان بهمئی تا پایان شهریور ماه /نگاه ویژه به روستاهای فاقد اینترنت شهرستان

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب ، جلسه بررسی و پیگیری مشکلات ارتباطی و مخابراتی شهرستان بهمئی، با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بهمئی، مدیرکل مخابرات استان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و رئیس اداره مخابرات شهرستان به صورت ویدئو کنفرانس در پلتفرم واتساپ برگزار شد.

فرماندار بهمیی در این خصوص اظهار داشت: مشکلات مربوط به فیبر نوری در شهرستان، شامل کیفیت پایین فیبرنوری فعلی و احداث فیبر نوری جدید از سمت لنده، همچنین ضعف پوشش اینترنت در برخی نقاط شهر لیکک و بعضی از روستاها از جمله آب‌الوان، کفشکنان، چشمه‌امیری، حوزه کت، (نی کن -خلیلی -بید زرد -اسلام آباد- روستای پیه -چم شهرو -کارند -دشت اهو )فاقد اینترنت می باشند و همچنین  شهرک شهید چیره‌نژاد و سیاه‌شیر بررسی شد.

در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس (در پلتفرم واتساپ) برگزار شد؛ مشکلات مربوط به فیبر نوری در شهرستان، شامل کیفیت پایین فیبرنوری فعلی و احداث فیبر نوری جدید از سمت لنده، همچنین ضعف پوشش اینترنت در برخی نقاط شهر لیکک و بعضی از روستاها از جمله آب‌الوان، کفشکنان، چشمه‌امیری، حوزه کت، شهرک شهید چیره‌نژاد و سیاه‌شیر بررسی شد.


مقرر شد ۴ کیلومتر فیبر نوری فعلی به دلیل مفاصل زیاد -ناشی از قطعی فیبر در حفاریها- تا پایان شهریور امسال ترمیم شود و اینترنت روستایی در مناطق فوق‌الاشاره تا پایان شهریور تقویت شود.
همچنین طرح احداث فیبر نوری جایگزین -جهت رفع مشکل یکسویه‌بودن فیبر که در سالهای اخیر در چند مورد منجر به قطع کامل ارتباطات در شهرستان شده بود- در دستور پیگیری از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.


با توجه به بیماری کرونا و نیاز مضاعف به اینترنت برای استفاده دانش‌آموزان، تقویت اینترنت در نقاط مختلف شهرستان در راستای آموزش مجازی ضروری به نظر می‌رسد.

نظر جدید
پربازدیدها