جمعه، 27 تیر 1399 00:00 کد مقاله : 13990427001
سیروس بزمی
گزارش کامل سفر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور به یاسوج / ازدواج های فامیلی عامل جمعیت بالای استثنایی استان

به گزارش رهیافت جنوب ، همزمان با حضور سید جواد حسینی و همراهی هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ، یاری پور معاون توسعه اداره کل ، فیلی معاون عمرانی استاندار ، کناری فرماندار بویراحمد مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده پیوند آموزش وپرورش استثنایی استان افتتاح و آماده بهربرداری شد .

طی مراسم جداگانه دیگری و با حضور مسئولان کشوری استانی و شهرستانی کلنگ ساخت آموزشگاه 6 کلاسه خیرساز دانش آموزان با نیاز ویژه  در شهرستان بویراحمد به زمین زده شد.

شهربانو بختیاری رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در این آیین گفت : به همت یک خانم خیر وابسته به کارخانجات سینره و گیاهان دارویی زردبند این آموزشگاه کلنگ زنی خواهد شد .

بختیاری ادامه داد :مدرسه ۶ کلاسه طوبی با مشارکت خیر بزرگوار سرکار خانم مریم فرورد در طرح آجر به آجر در زیربنای ۶۵۰ متر مربع و مبلغ ۲/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان در شهر یاسوج احداث می‌شود که مشارکت خیر ۵۰۰ تومان است.

در این آیین کرمی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز کودکان استثنایی با مشارکت یکی از خیرین در گچساران کلنگ‌زنی شد و در این مراسم به طور همزمان کلنگ دو مدرسه ۶ کلاسه در یاسوج و چرام به زمین زده شد،ضمن اینکه مصوب شد مدرسه‌ای در کهگیلویه هم احداث شود.

هادی زارع‌پور هم با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر گفت: این طرح به صورت جد در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

در ادامه جبار کیانی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۸۵ کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته شده و ۶۴ مدرسه در دست ساخت است که پیش‌بینی می‌کنیم تا مهر امسال ۲۵ مدرسه تکمیل و آماده افتتاح شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت خیرین در طرح ساخت مدرسه به ۵۰ درصد رسیده است.

سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس آموزش و پرورش استثنائی کشور به دو دوره پیش‌حرفه‌ای و حرفه‌ای در بین دانش‌آموزان استثنایی اشاره کرد و گفت: از مجموع ۶۰ هزار دانش‌آموز، بیشتر آنها ناتوان ذهنی و در دوره حرفه‌‌ای قرار دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با حضور در فرمانداری بویراحمد در نشست مشترک با مدیران مراکز آموزشی با نیازهای ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرد.

در این جلسه ابتدا زارع پور به مشکلات جامعه فرهنگی و آموزشی استان مواردی را اشاره کرد و گفت: ۲۰۲ برنامه در قالب ۷۳۶ فعالیت در سال ۹۹ تا 1400 که بخشی مربوط به آموزش و پرورش استثنایی است را در دستور کار داریم.

فرماندار بویراحمد در این جسله گفت : ازدواج های فامیلی در استان باعث شده است تعداد دانش آموزان استثنایی کشور از متوسط کشوری بیشتر شود.

کناری ادامه داد : با توجه به جمعیت، آمار استثنایی بالا است و درصد بالایی از مردم استان تحت پوشش نهادهای حمایتی زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: سرانه ورزشی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است و با توجه به هدف،نیرو های کارآمد کم داریم.

فرماندار بویراحمد ادامه داد : جمعیت روستایی ما ۲۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر است، تعداد روستاههای استان ما تا ۲ هزار روستا است که برخی از این روستاها صعب العبور هستند و برای عبور و مرور مشکلات زیادی ایجاد می کنند، ضمن اینکه در این استان مدارس کپری و فرسوده فراوان داریم.

کناری خاطرنشان کرد: برخی از مدارس با شرایط خاصی دانش آموز می گیرند که از حضور شما تقاضای کمک ‌داریم .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در این جلسه گفت : برای من افتخار است که در خدمت دانش آموزان استثنایی هستم، چون این ها بهشتیان روی زمین هستند.

شهربانو بختیاری در ادامه عنوان کرد: خیلی از کارهای انجام شده در آموزش و پرورش استثنایی استان برای اولین بار است که انجام شده است.

بختیاری ادامه داد : آموزش و پرورش استثنایی استان به 1537 دانش آموز در 7 گروه خدمات ارائه می دهد که 367 همکار در قالب مدیر، معاون ،کادر توانبخشی و مربی توانبخشی و تلفیق علمی در خدمت این عزیزان هستند .

وی بیان کرد: در یک سال و اندی از مدیریت من در این مجموعه کارهایی از جمله توسعه فضای آموزشی، زمین چمن مصنوعی با حمایت نوسازی مدارس استان در شهر گچساران ، مدرسه الگو در قالب مدرسه انطباقی که تلاش می کنیم این نوع مدرسه را در سطح استان گسترش دهیم.

شهربانو بختیاری با اعلام اینکه بیش از 70 دوره آموزشی برای همکاران جدیدالورد برگزار کردیم اظهار داشت : در قالب همین دوره ها نهضت زبان اشاره برای تمامی همکاران و پلیس راهور برگزار کردیم که کرونا مانع از ادامه این فعالیت تاثیر گذار شد.

بختیاری گفت: در بحث نهضت دریل آموزی الان برای تمامی معلمان مجموعه اجرا کردیم و با عادی شدن شرایط برای مدارس پذیرا اجرا خواهیم کرد .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به حوزه هوشمندسازی اشاره کرد و گفت : تعداد کلاس ها در این خصوص کم است که در بحث توان افزایی خیری را پیدا کردیم که قول داده 50 درصد از هزینه هوشمندسازی را پرداخت کند که از شما تقاضای مابقی این هزینه را داریم.

شهربانو بختیاری در ادامه افزود: تعمیرات و تجهیزات انجام شد، خانه معلم گچساران ترمیم شد، سعی می کنیم امسال در شهرستان های لنده ، چرام و باشت مدرسه متوسطه حرفه ای دایر کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهرهای یاسوج ،گچساران و دهدشت رشته های جدید خواهیم داشت، گفت : در بحث تجهیزات، با کمک خیرین، نوسازی، اداره کل و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امیدواریم بتوانیم بخشی از کمبودها را برطرف کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در این جلسه گفت: در مدارس استثنائی داشتن مدارس انطباقی که ترکیبی از بچه‌های عادی، ترکیبی و سمپاد که آرمان تعلیم و تربیت است را دنبال می‌کنیم. در مدارس انطباقی معلم و مدیر باید زبان اشاره را بدانند به همین منظور در نهضت زبان اشاره و خط بریل 5 هزار معلم آموزش داده می‌شوند که سهم این استان مشخص خواهد شد.

این مقام کشوری بیان کرد: به همین منظور در سال آینده تحصیلی حداقل 10 درصد کل مدارس کشور آموزش مهارت‌های چندگانه را بیاموزند چرا که اکثر بچه‌ها نیازمند مهارت‌های چندگانه هستند.

حسینی به اپلیکشن جامع آموزش مجازی هم اشاره‌ای کرد و افزود: در سال جدید تحصیلی در هر مدرسه انطباقی یک مدرسه مجازی دیده شود و 2 هزار نفر در مدارس مجازی آموزش فرا گیرند که برای ایجاد مدرسه انطباقی نیازمند داشتن مدرسه پذیرا و اوتیسم هستیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد مدرسه اوتیسم ساخته می‌شود، ضمن اینکه 9 مرکز مشکلات آموزش و توانبخشی ویژه یادگیری در این استان وجود دارد که طبق استاندارد باید 8 مرکز دیگر ایجاد شود که قول می‌دهم 3 مورد از این 8 مرکز در سال جاری محقق شود.

وی ادامه داد: به لحاظ فضا و تجهیزات، آمایش سرزمین انجام شد و آموزش و پرورش استثنایی برای اینکه به حداقل استاندارد برسد نیازمند 210 مدرسه است که 7 مدرسه آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است 4 مدرسه امروز کلنگ‌زنی شد و 3 مدرسه دیگر را در صورتی که مجموعه استان متعهد شوند زمینی غیر از زمین‌های آموزش و پرورش تامین کنند تمامی هزینه آن را پرداخت می‌کنیم.

این مقام کشوری با اشاره به ساخت 3 سالن ورزشی 200 متری درون مدرسه‌ای ویژه کودکان با نیازهای ویژه گفت: با کمبود نیروی توانبخشی مواجه هستیم و برای اولین بار 1500 نیرو از دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کنیم که 120 نفر از آنها نیروی توانبخشی است که تلاش می‌کنیم بیشتر از شاخص‌های معمول نیرو به این استان اختصاص دهیم.

در این جلسه با حضور رئیس آموزش و پرورش کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار ، فرماندار بویراحمد و مدیرکل آموزش و پرورش استان از کتاب سال آموزش استثنایی بعنوان قاب ماندگار رونمایی شد

IMG_6802-Copy

گزارش کامل سفر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور به یاسوج / ازدواج های فامیلی عامل جمعیت بالای استثنایی استانگزارش کامل سفر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور به یاسوج / ازدواج های فامیلی عامل جمعیت بالای استثنایی استانگزارش کامل سفر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور به یاسوج / ازدواج های فامیلی عامل جمعیت بالای استثنایی استانگزارش کامل سفر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور به یاسوج / ازدواج های فامیلی عامل جمعیت بالای استثنایی استانگزارش کامل سفر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور به یاسوج / ازدواج های فامیلی عامل جمعیت بالای استثنایی استان

نظر جدید
پربازدیدها