سه شنبه، 10 تیر 1399 00:00 کد مقاله : 13990410004
امین روانان
نشست شورای اداری شهرستان بهمئی با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، برخی مسئولان استانی و مدیران شهرستانی برگزار شد.
مسئولان بهمئی با کوله باری از کمبودها به استقبال موحد رفتند/موحد:اگر معامله سیاسی با وزیری داشته باشم،منافع مردم و کشورم در اولویت این معامله است

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب ؛ نشست شورای اداری بهمئی صبح امروز با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.


فرماندار بهمئی در این نشست مشکلات اساسی شهرستان را زیر ساخت های اصلی به خصوص آب و برق عنوان کرد و از نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی خواست با قدرت نفوذی  که دارد در دو حوزه برق و آب شهرستان گام های موثری بردارد.

مسئولان بهمئی با کوله باری از کمبودها به استقبال موحد رفتند/
موحد:اگر معامله سیاسی با وزیری داشته باشم،منافع مردم و کشورم در اولویت این معامله است

حکمت اله سنایی با اشاره به نوسانات برق در بهمئی،خواهان تداوم پروژه احداث ایستگاه برق شهرستان شد و گفت:انتظار داریم در این حوزه با تامین به موقع اعتبار با رایزنی نماینده،  اجازه توقف پروژه را ندهیم.

وی با اشاره به تداوم پروژه گازرسانی به ممبی و سرآسیاب یوسفی،گفت:با تکمیل این پروژه شهرستان ما به شهرستان های سبز کشور اضافه می شود.

فرماندار بهمئی با بیان اینکه پروژه احداث جاده لیکک به جایزان با ۴ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است،گفت:این پروژه با توجه به اینکه در حوزه خوزستان است، انتظار داریم همکاری های لازم برای تداوم پروژه صورت گیرد.


سنایی مشکل دیگر شهرستان بهمئی را بیکاری و نبود اشتغال عنوان کرد و افزود: بچه های ما هر جا برای کار می روند،با عنوان غیر بومی  مواجه می شوند،ما به لحاظ پتانسیل ها جای احداث  کارخانه داریم، انتظار داریم در این حوزه همکاری های لازم صورت گیرد.


وی استقرار دو شعبه بانک رفاه و مهر اقتصاد را از نیازهای دیگر شهرستان عنوان کرد.


فرماندار بهمئی در ادامه گفت:تعیین تکلیف بخش ممبی در تقسیمات کشوری از دیگر مشکلات شهرستان است که انتظار پیگیری در این زمینه داریم.


سنایی با بیان اینکه خیلی از مشکلات را در نشست عمومی نمی توان مطرح کرد اما در مکاتبات به نماینده شهرستان اعلام می کنم.


وی رایزنی احداث جاده ارتباطی برای عشایر حوزه پهنوک و تامین اعتبار برای سد های ممبی و سیاه شیر را از دیگر خواسته های مردم و مسئولان شهرستان از نماینده محترم دانست.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی در ادامه این نشست، گفت:ابتدا با خیر مقدم خدمت نماینده محترم و مدیران کل،از تلاش همه مسئولان برای خدمت به مردم تقدیر و تشکر دارم.


حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی خطاب به نماینده بهمئی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:اگر دفتر نماینده در شهرستان راه اندازی شود،خیلی از رفت و آمد ها و مشکلات کمتر می شود.


وی افزود:مصلای شهر پیشانی شهر است که نیازمند تامین اعتبار است.


حجت الاسلام افروغی خاطرنشان کرد: هلال احمر شهرستان ساختمانی دارد که چند سال نیمه کاره است،اگر حداقل تخریب آن زودتر صورت گیرد،هم بهتر است.


وی گفت: پیگیری هایی برای تکمیل ایستگاه برق بهمئی با مدیر عامل برق منطقه ای خوزستان،داشتیم که نیاز به پیگیری بیشتر دارد.


امام جمعه شهر لیکک در ادامه مشکلات زمین های منابع ملی شده بهمئی را از مسائلی عنوان کرد که امنیتی شده و به عنوان مهمترین مطالبه مردم نیازمند حل و فصل است.


حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه سه استاندار قبل برای برای بخش شدن ممبی قول دادند اما تاکنون مشکل حل نشد.


وی افزود:سد ایلی آباد ممبی قرار بود سال گذشته به بهره برداری برسد اما هنوز تکمیل نشد و مشکلات جزئی دارد،برای حل مشکلات حوزه کشاورزی و باغبانی دست ممبی نیازمند اعتبار و تلاش بیشتر است.


وی خطاب به موحد گفت: توقعات زیاد ما  که در راستای مطالبات مردمی است، ناشی از توان و قدرت بالای شماست.


فرمانده نیروی انتظامی بهمئی در این نشست خواهان توجه و تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه احداث  ساختمان نیروی انتظامی شهرستان شد.


مدیر عامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از تلاش و پیگیری نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس در حوزه برق تشکر کرد.


راهزادی تصریح کرد: ما هر چه برای تامین برق شهرستان بهمئی در توان شرکت برق استان بود انجام دادیم،۷۰ میلیارد تومان اعتبار تا تکمیل شبکه هزینه شد.


وی افزود:اگر تا ۱۰ سال پیش جایگاه ایستگاه مشخص نمی شد الان با مشکل مواجه می شدیم،معارض شدید در حوزه احداث شبکه برق داریم.


راهزادی تصریح کرد:مناقصه احداث ایستگاه موقت برگزار و پیمانکار مشخص شد که به زودی در تابستان سال ۹۹ به بهره برداری می شود.


وی گفت: کوچک ترین تعللی در تکمیل ایستگاه برق بهمئی نداشتیم و امیدوارم هر چه سریعتر مشکل برق شهرستان حل و فصل شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان در این نشست گفت: مدارک و مستندات برای رفع مشکلات اراضی ملی به کشور ارسال شد.


پیمانجو با بیان اینکه نزدیک به ۹۰۰ هکتار زمین در حریم داریم که بخش زیادی از آن رفع معارض شد ادامه داد: مشکل احداث های قبل از ۸۸ حل شد اما موارد ساخت بعد از این تاریخ مصوب شد سال واگذاری از ۸۸ به ۹۵ اضافه شود و ۲۵۰ متر برای هر پلاک به قیمت دولتی محاسبه و به مردم واگذار شود، اگر وزارت با این مصوبه موافقت کند،بیش از ۹۵ درصد از معارض حل و فصل می شود.


وی در مورد پروژه احداث جاده لیکک به جایزان، افزود:۳ میلیارد اعتبار جدید به استان ما ابلاغ شد که به ما می گویند باید خارج از ۶ کیلومتر احداثی کار شود در صورتی که با این اعتبار کمتر از یک کیلومتر از جاده ای که صعب العبور است می توان تکمیل کرد.


پیمانجو خاطرنشان کرد: ۴ میلیارد اعتبار هم به حوزه خوزستان این پروژه تخصیص داده شد که متاسفانه هنوز شروع به کار نکردند.


نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات پیمانجو، گفت:،مشکل مردم این است که تملک ادراه راه و شهرسازی غیرقانونی بود با وجود اینکه مردم نسق و قباله دارند.


حجت الاسلام موحد افزود: مجموعه راه و مسکن گزارشی تهیه و وضعیت معیشت مردم و استحقاق آنها دیده شود تا بتوانیم به گونه ای آن را  دنبال کنیم که در نهایت کمکی به مردم شود.


وی افزود: اگر کارگروه ۴ نفره با حضور استاندار تشکیل و با وزیر دیدار کنیم، قطعا موانع قانونی حل و فصل شدنی است.


مدیر عامل آب منطقه ای استان در ادامه این نشست گفت: با وجود تجارب گذشته چندین ساله،این همه سطح تعامل در بین مسئولان را که در  بهمئی دیدم در هیچ جای دیگر ندیدم.

مسئولان بهمئی با کوله باری از کمبودها به استقبال موحد رفتند/موحد:اگر معامله سیاسی با وزیری داشته باشم،منافع مردم و کشورم در اولویت این معامله است
آرش مصلح گفت:اگر ۱۱ میلیارد متر مکعب روان آب استان کهگیلویه و بویراحمد با احداث ۲۲ سد در سطح استان مهار شود،هیچ مشکلی در حوزه تامین آب نداریم که بخشی از این سدها در بهمئی است.


مدیر آب منطقه ای استان گفت:اگر پروژه های آبرسانی در استان به ثمر برسد، شاهد رونق اشتغال در استان هستیم.


وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به بهمئی از سد کوثر سال ۹۰ کلنگ زنی شد،گفت:قبول داریم که سرعت پیشرفت پروژه قابل قبول نیست.


مصلح خاطرنشان کرد: ۵۵ کیلومتر مسیر خط انتقال داریم، بیش از ۱۰۰ حوضچه کنترل فشار، دو ایستگاه و مخازن ذخیره لازم است.


وی با بیان اینکه ساخت مخزن ۱۵هزار متر مکعبی این پروژه کاری منطقی بود که به بهره برداری رسید، ادامه داد:تلاش می کنیم و تعهد می دهیم سال ۹۹ حتی یک متر لوله نصب نشده نباشد و نیمه دوم سال آینده تمامی روستاها و شهر لیکک که در پروژه تعریف شدند آبرسانی شود.


وی گفت:برای تامین اعتبار ما وظیفه خود را انجام دادیم اما نقش نماینده مجلس در این میان ضروری است.


مصلح ادامه داد:در مجموع ۲۵۰میلیارد تومان اعتبار برای پروژه نیاز است که تاکنون ۶۰میلیارد آن تامین و تخصیص داده شد.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در پایان گفت: حاضریم از حقوق کارمندان خود هم برای تکمیل این پروژه اختصاص داده شود تا هر چه سریعتر شاهد رسیدن آب سالم به مردم شریف بهمئی باشیم.


رئیس شورای اسلامی شهر لیکک در این نشست گفت:مشکل سر زبان های مردم بهمئی مشکلات شهرداری است.


شعبان بهمئی افزود:۷ماه کارگران ما حقوق نگرفتند و به نان شب محتاجند.


وی افزود: مشکلات شهر لیکک زیاد است، در چهارمین ماه از سال هستیم اما ادارات هیچ قراردادی با ما نبستند، ادارات عوارض خود را پرداخت نمی کنند.

 

بهمئی تصریح کرد:۱۱۰کارگر داریم که همه به نان شب محتاجند،انتظار داریم با حمایت های حجت الاسلام موحد،مشکل حل شود.


بهمئی تصریح کرد:همه شاهد باشند که مستمندیم،مستمندیم،مستمندیم و همه شاهد باشند این مشکل را جلوی همه مسئولان اعلام کردم که نیاز به پیگیری همه داریم.

مسئولان بهمئی با کوله باری از کمبودها به استقبال موحد رفتند/موحد:اگر معامله سیاسی با وزیری داشته باشم،منافع مردم و کشورم در اولویت این معامله است


وی در ادامه گفت:مجتمع فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بهمئی هم نیمه کاره است که نیازمند تامین اعتبار است.


معاون دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست گفت: در فاز دوم تکمیل پروژه بیمارستان لیکک ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که اکنون ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی گفت:مشکل تامین تجهیزات نداریم و پیشبینی می کنیم تا پائیز امسال به بهره برداری برسد.

 

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت:ابتدا لازم میدانم که اشاره ای به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشم در رابطه با مسئولیتی که هر ساله برای مسئولین و دست اندرکاران نظام بعنوان جهش تولید که نشان از عمق مشکلات اقتصادی مردم است؛ایشان هر ساله دست روی نقاطی می گذارند که چالش مردم است


حجت الاسلام سید محمد موحد راهکار حقیقی  برون رفت از مشکلات کنونی کشور به خصوص در حوزه اشتغال را التزام عملی به ولایت فقیه است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونا فرصت تقدیر از حضور مردم در انتخابات فراهم نشد،گفت:حضور مردم به خصوص در شهرستان های چهارگانه استان ما بی بدیل بود.


حجت الاسلام موحد ضمن تقدیر از حضور مردم،گفت:برای خدمت به مردم هیچ لحظه ای آرامش معنا ندارد.


وی با تاسی از فرمایشات امام علی علیه السلام.، گفت:مسئولیت ها همه امانت هستند و همه مستقیم یا غیر مستقیم با آرای مردم مسوول شدیم.


نماینده کهگیلویه بزرگ ادامه داد:جهش تولید مورد نظر مقام معظم رهبری بار ما را در مقابل مردم سنگین تر می کند.


حجت الاسلام موحد خاطر نشان کرد:باید برای خدا،مردم و نظام خدمت کنیم تا خدمات ما جاوید، و ماندگار شود.


وی گفت:به برادران خود هم گفتم وقت خود را به همه مردم اختصاص دهید و باید هر مراجعه کننده ای بیاید باید کارش را بدون توجه به مسائل خطی و باندی حل کنید.


حجت الاسلام موحد خطاب به همه مسئولان گفت:بیاید دست در دست هم دهیم و برای برداشتن گام های اساسی خدمت به مردم همدل و متحد شویم.


وی افزود سعی ما بر این است که با تمام قدرت همانند دوران دفاع مقدس برای فراهم کردن امکانات برای آرامش مردم راه را هموار کنیم.


نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای تصریح کرد:با وجود نا امنی در منطقه اما مردم ما به لطف خدا و عنایات ولی عصر، آرامش خوبی داریم.


وی افزود:ما پتانسیل های بزرگی داریم که مهمترین آن همین لطف خدا و رهبری مقام معظم رهبری است.


حجت الاسلام موحد ادامه دهد:قبل از ورود به این نشست از مدیرعامل شرکت برق خوزستان خواستم که مشکلات و موانع تسریع در پروژه برق رسانی به بهمئی برطرف شود.


وی افزود ‌.:اگر معامله سیاسی با وزیری داشته باشم،منافع مردم و کشورم در اولویت این معامله است

حجت الاسلام موحد:مهمترین چالش و مشکل کنونی مردم ما اشتغال است.


وی ادامه داد:وقتی آدم در خانه ۴بیکار دارد،یعنی ۵ بمب، ۴ مصیبت.



نماینده کهگیلویه بزرگ تصریح کرد:رفع همه موانع به وحدت  همدلی و هماهنگی ما مسئولان بر می گردد و در مرحله دوم به مدیریت افراد بر می گردد


وی از مسئولان حوزه برق خواست تمام تلاش خود را برای کاهش خاموشی ها و نوسانات برق در این ایام داشته باشند.


حجت الاسلام موحد افزود:هر لحظه لازم به همراهی،همیاری باشد،من هستم، شما راهکار دهید دادش را من می زنم، خواسته های مردم آرمان های اصلی نظام هستند.


نماینده کهگیلویه بزرگ تصریح کرد:مردم ما تفاوت را می بینند، شما ورودی شهرهای ما را ببینید ،شهر ارواح است ما باید از حقوق مردم دفاع کنیم.


حجت الاسلام موحد افزود:قراری با معاون سیاسی استانداری دارم که در یک نشست  با حضور شهرداری و شورای حوزه انتخابیه راجع به مشکلات این حوزه به خصوص حقوق کارگردان صحبت می شود.


وی ادامه داد: تقاضای بنده این است در فرصت یک هفته ای مصوبات این نشست در حوزه های مختلف مشخص و اعلام شود تا وظیفه های بنده در حوزه شهرستانی،استانی ،منطقه ای و کشوری بدانم و برای عمل به وظایف خود اقدام کنم.


حجت الاسلام موحد گفت:تلاش می کنیم بعد از عبور از کرونا ارتباطاتم با مردم و مسئولان بیشتر شود،خدمت به انقلاب و مردم وظیفه همه ماست.


وی تصریح کرد:دوست داشتم خیلی شفاف بدانم وقتی سه استاندار اعلام کنند که مجوز بخش ممبی حل شده است، چه اتفاقی افتاد که هنوز قضیه حل نشده است، باید کار را نهایی کنیم که بیش از این مانند استخوان لای زخم نماند.

 

نماینده کهگیلویه بزرگ خطاب به مسئولان خاطرنشان کرد:باید بروید و مشکلات مردم را فریاد بزنید.


وی گفت:آبرسانی به حومه غربی دهدشت ۱۳ سال است ردیف بودجه درست کرد اما هنوز ۱۱تا۱۳درصد پیشرفت دارد، چندین سال باید با این رویه طول کشد تا این پروژه به بهره برداری برسد.

 تصاویر تکمیلی خبر:

مسئولان بهمئی با کوله باری از کمبودها به استقبال موحد رفتند/موحد:اگر معامله سیاسی با وزیری داشته باشم،منافع مردم و کشورم در اولویت این معامله استمسئولان بهمئی با کوله باری از کمبودها به استقبال موحد رفتند/موحد:اگر معامله سیاسی با وزیری داشته باشم،منافع مردم و کشورم در اولویت این معامله استمسئولان بهمئی با کوله باری از کمبودها به استقبال موحد رفتند/موحد:اگر معامله سیاسی با وزیری داشته باشم،منافع مردم و کشورم در اولویت این معامله است

نظر جدید
پربازدیدها