پنج شنبه، 29 خرداد 1399 00:00 کد مقاله : 13990329001
امین روانان
سامانه ضد عفونی کننده شفا مخصوص پرسنل درمانی و خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش رهیافت جنوب مهندس فاضل منصوری مسئول علمی و پژوهشی حوزه مقاومت بسیج شهید تند گویان به خبرنگار ما گفت ؛ با  توجه به شرایط کنونی که گریبانگیر دنیا شده است و مشکلات فراوانی که ویروس کرونا COVID-19‎  برای تمام کشور ها خصوصا کشور عزیزمان بوجود آورده است ، لزوم تلاش حداکثری جهت قطع زنجیره کرونا احساس می شود.


ضمن مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته یکی از نقاط حساسی که هم عامل انتقال و هم در معرض ابتلای زیاد به ویروس کرونا بود،  مدافعان خط مقدم سلامت که همان کادر درمانی بخش ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان ها می باشند.

در این میان متخصصان و پزشکان و پرستاران زیادی هم متاسفانه به این بیماری دچار شدند و بعضا به فیض شهادت نائل آمدند.اما از بین رفتن و ابتلای کادر درمانی به این ویروس خسارت های چند گانه ای بوجود می آورد.

در همین راستا علمی و پژوهشی حوزه مقاومت بسیج شهیدتندگویان(وزارت نفت -جنوب) باتوجه پتانسیل و ظرفیتی که نخبگان بسیجی معاونت علمی و پژوهشی بسیج صنعت نفت دارد از زمان شیوع این بیماری فراخوانی  به نخبگان داده ایم و کارگروه های تخصصی مرتبط با موضوع را تشکیل گردید که در نهایت منجر به شروع ساخت سامانه ضد عفونی کننده شفاء مخصوص پرسنل درمانی شد واین سامانه از ابتدای امسال در فروردین ماه به صورت آزمایشی در بیمارستان رازی اهواز(محل مراجعه و بستری افراد مبتلا به کرونا ) نصب و تاکنون عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است و رضایت حداکثری برای کادر درمانی ایجاد کرده است.

این اختراع به صورت گروهی انجام گردید .لازم است اشاره ای داشته باشیم به اینکه مخترعین بسیجی ساخت این دستگاه آقایان دکتر حبیب اله حیدری و مهندس علیرضا حیدری, رضا حیدری و حسین حیدری می باشند و در کنار این عزیزان مشاوره های تخصصی مسئول علمی و پژوهشی بسیج شهیدتندگویان و کارشناسان بهداشت محیط و معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات آلودگی هوا و بیماری های تنفسی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تکمیل کننده این طرح بوده اند.
 
منصوری افزود؛ این دستگاه با هزینه ای بسیار مقرون بصرفه ساخته شده و همچنین از مواد ضد عفونی کننده ترکیبی که بسیار مقرون بصرفه و تولید داخل میباشند در آن استفاده شده است.


نصب و راه اندازی این دستگاه بسیار آسان بوده و در کمترین زمان جهت نصب و استفاده عملیاتی می گردد.


لازم به ذکر است که با توجه به نوع مواد و محلول های استفاده شده در تمام دستگاه های ضد عفونی کننده تولید شده در کشور به دلیل خطرات احتمالی ،استفاده از این نوع دستگاه ها در معابر عمومی توصیه نمی گردد.

نکته اینکه افراد استفاده کننده از این دستگاه حتما باید مجهز به روپوش کامل سر و صورت و بدن باشند تا ماده ضد عفونی  کننده با پوست و چشم افراد تماس پیدا نکند یعنی منظور همان کادر درمانی سطح 1 مبارزه با بیماری کرونا می باشد.

در حال حاضر امکان تولید دستگاه فوق متناسب با محل مخصوص جایگذاری دستگاه در بیمارستان وجود داشته و در کمترین زمان و بهترین کیفیت و کمترین هزینه قابل نصب و اجرا می باشد.

سامانه ضد عفونی کننده شفا مخصوص پرسنل درمانی و خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

سامانه ضدعفونی کننده شفا در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و خدمت به کادر درمان خوزستان روز سه شنبه 99/03/27 با حضور جمعی از فرماندهان سپاه و مسوولان استانی در مقر سپاه استانی به بهره‌برداری رسید.

وی گفت ؛در پایان لازم میدانم از حمایتهای فرماندهی محترم حوزه بسیج شهیدتندگویان جناب سرهنگ ممبینی که هم در افتخارات اخیر معاونت علمی و پژوهشی و هم پیگیری اختراعات نخبگان توجه ویژه داشته اند تشکر و قدردانی نمایم  و همچنین از مسئول محترم سازمان بسیج کارمندان استان خوزستان جناب سرگرد محمدمیسا و مسئول علمی و پژوهشی سازمان آقای دکتر گلستان باغ که پیگیر جدی رونمایی این طرح بوده اند  و معاونت علمی و پژوهشی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان جناب سرهنگ بابااحمدیان تشکر و قدردانی می نمایم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر, ارتباط با مخترع وهمچنین سفارش دستگاه فوق می توان با معاونت علمی و پژوهشی حوزه مقاومت شهید تندگویان(وزارت نفت -جنوب) با شماره تماس های 06134456218  06134122120 
می توانید ارتباط برقرار نمایید.

نظر جدید
پربازدیدها