چهارشنبه، 06 فروردین 1399 00:00 کد مقاله : 13990106005
سیروس بزمی
مردم روستای درغک در جهت پیشگیری از ویروس کرونا همدلی را در بین خود به خوبی معنی کردند.
باران همدلی مردم روستای درغک در مبارزه با ویروس کرونا + جزئیات

 به گزارش سایت خبری رهیافت جنوب، در اقدامی فرهنگی و جالب مهاجرین روستای درغک به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و مقابله با این بیماری تصمیم به ضد عفونی کردن روستای زادگاه خود گرفتند .

 در این تصمیم زیبا که به صورت خودجوش گرفته شد کسانی که با توجه به اقتضای شغلی طی سالیان متمادی از روستای درغک به شهرهای کشور مهاجرت نموده اند و همچنین تعدادی از اهالی ساکن این روستا اقدام به راه اندازی پویش مردمی کردند تا با جمع آوری کمک های مردمی و تامین دستکش و ماسک و همچنین با ضدعفونی نمودن منازل ، خیابانها ،کوچه ها ، اماکن و معابر عمومی روستا از ورود ویروس کرونا به این روستا پیشگیری نمایند .

راه اندازی این کمپین پیشگیری از کرونا اقدامی بسیار جالب بود که طی ۲۴ ساعت از آغاز راه اندازی این پویش مردمی بیش از ۱۵۰ میلیون ریال جمع آوری گردید.

گفتنی است که هر ساله در زمان تحویل سال نو در این روستا جشنی با حضور درغکیهای مقیم شهرستانهای کشور گرفته می شد که امسال با توجه به اهمیت سلامت زادگاه خود از مسافرت به این روستا خودداری نمودند.

روستای درغک بزرگترین روستای بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در فاصله ی ۷۶ کیلومتری از مرکز این شهرستان و از بزرگترین روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد که ساکنان این روستا به دلیل کمبود درآمد و نبود امکانات رفاهی همواره در حال مهاجرت به شهرستان‌های اطراف می‌باشند و تاکنون بیش از ۲۰۰ خانوار از این روستا مهاجرت نمودند .

خوشبختانه در این روستا تاکنون هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده است و مردم با فرهنگ این روستا با ماندن در خانه و عمل به توصیه‌های بهداشتی در کنار تمامی اقدامات پشتیبانی برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا آماده هر نوع خدمت رسانی به این روستا و روستاهای همجوار ( تنگ کوشک ، کوشک تلخ و ده رستم ) می باشند.

نظر جدید
پربازدیدها